Ministr dopravy Martin Kupka v pátek 24.února na magistrátu vedl jednání o připravovaných velkých dopravních stavbách, které budou realizovány a financovány s pomocí státu a Středočeského kraje. "Jsem velmi rád, že se všechny tyto připravované stavby výrazně posunuly kupředu právě díky aktivitě pana ministra Kupky," řekl primátor Raduan Nwelati.
Kvitujete postup vlády Petra Fialy ve věci války na Ukrajině?Anketa
Na jednání mimo jiné zaznělo, že již letos letos na jaře začne výstavba přímé větve na mimoúrovňové křižovatce Bezděčín (exit 39), která umožní přímé napojení z dálnice D10 ve směru od Prahy na silnici I/16 směrem na Mělník a I/38 směrem na Nymburk. Dojde tak k odstranění složitých závleků v prostoru stávající křižovatky. V ideálním případě by se mohla tato stavba stihnout do září 2023, aby byla hotova před zahájením řepné kampaně.
Zásadními stavbami, které ovlivní dopravu v Mladé Boleslavi i přilehlém regionu, bude výstavba mimoúrovňové křižovatky nad dálnicí D 10 u Kosmonos (která by mohla začít již v polovině letošního roku a v ideálním případě skončit do konce roku 2024) a navazující stavbou třípruhové přeložky silnice I/16 od MÚK Kosmonosy k Martinovicím, která by se mohla začít stavět v roce 2025. Právě tyto stavby, které kromě jiného umožní dopravu po další připravované komunikaci do průmyslové zóny Plazy, výrazně ulehčí celé oblasti i městu Mladá Boleslav.
Předmětem schůzky bylo předání informací, úkolů a koordinací více institucí na dalších důležitých dopravních stavbách na Mladoboleslavsku. Mezi těmi stěžejními přímo pro Mladou Boleslavi je i dlouho plánované rozšíření třídy V. Klementa, které by podle současných výhledů mělo začít na jaře 2024.
Jednotlivým stavbám se budeme v průběhu dalších měsíců věnovat podrobněji v samostatných zprávách.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.