Ropková (ČSSD): Osm konkrétních projektů pro pražské školství

24.11.2017 9:10 | Zprávy

Radní Ropková představila plnění memoranda o podpoře inovativních projektů ve vzdělávání a osm konkrétních projektů pro pražské školství

Ropková (ČSSD): Osm konkrétních projektů pro pražské školství
Foto: Hans Štembera
Popisek: Irena Ropková, radní hlavního města Prahy pro oblast školství a sociální politiky

V prostorách Kongresového centra Praha, kde se v těchto dnech koná 22. ročník tradiční přehlídky pražského školství Schola Pragensis, představila radní pro oblast školství a evropské fondy Irena Ropková plnění memoranda o digitálním vzdělávání mezi ministerstvem školství, hlavním městem a Czech ICT Alliance, jež bylo uzavřeno v srpnu tohoto roku. Současně společně se zástupci firem představila osm konkrétních projektů zaměřených na implementaci inteligentních technologií do vzdělávání.

V souvislosti s konáním 22. ročníku tradiční přehlídky pražského školství a nabízených oborů vzdělávání představila radní hlavního města pro oblast školství a evropské fondy Irena Ropková v Kongresovém centru Praha dosavadní plnění memoranda o digitálním vzdělávání, které podepsala v srpnu se zástupci ministerstva školství a firem sdružených v Czech ICT Alliance. „Podepsané memorandum symbolizuje společný zájem signatářů o spolupráci při podpoře inovativních projektů v oblasti vzdělávání zaměřených na využití digitálních technologií ve vzdělávání a rozvoj digitální gramotnosti,“ uvedla radní Ropková a připomněla: „Při podpisu memoranda jsme se zavázali společně s firmami v roli zkušených mentorů identifikovat inovativní služby a produkty pro pražské školy.“ Tyto inovativní služby a produkty pro pražské školy, které budou nabízeny školám k pilotnímu bezplatnému ověřování, následně radní Ropková společně se zástupci firem inkubovaných v Prague Startup Centre představila. Jedná se celkem o osm projektů. „Tyto projekty mají za cíl ukázat cestu, kterou bychom se v pražském vzdělávání mohli vydat a využít pro naše žáky a studenty naplno potenciál digitálního věku,“ uvedla radní.

Prvním z představených projektů byla cloudová platforma společnosti Glogster pro multimediální prezentaci a interaktivní výuku, která bude zacílena na základní a střední školy v metropoli. Naopak na všechny druhy škol, a to včetně škol mateřských a vysokých, je určen software a pomůcka pro učitele TOGlic, jež vznikl na základě praktických zkušeností ze skutečných vyučovacích hodin. Tato pomůcka rozvíjí pomocí patnácti zajímavých výukových aktivit vzájemnou komunikaci a fyzickou spolupráci mezi žáky a využívá při tom libovolný hardware, který je ve třídě k dispozici. Na využití inovací ve výuce je určena i mobilní aplikace GeoFun, jež využívá geolokační a e-learningové hry na základních a středních školách.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Mgr. Vladimíra Ludková byl položen dotaz

EU

Dobrý den, co říkáte tomu, jak té vámi zmiňované sebedestrukci, kterou EU převádí ODS v posledních letech přihlížela a mnohdy dokonce i ,,tleskala"? Máte vysvětlení proto, proč se EU tak chová? To jsou politici tak mimo? Podle mě to snad není ani možné, jak moc. A vy sama, byla byste pro vystoupení...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Moderní obrana není o povinnosti, ale o motivaci a spolupráci

9:06 Vích (SPD): Moderní obrana není o povinnosti, ale o motivaci a spolupráci

Nedávný krok Chorvatska, které znovu zavádí povinnou vojenskou službu pro muže od osmnácti let, je p…