Reaguje tak na opakované mimořádné události, při nichž došlo k nerespektování povinnosti stáhnout sběrač lokomotivy. Cílem všech kroků je zajistit plynulý provoz vlaků a bezpečnost pracovníků. Most, jehož rekonstrukce je investicí Ústeckého kraje, vede nad částí kolejiště v blízkosti stanice Roudnice nad Labem.
Je pro vás Petr Macinka přijatelný jako ministr životního prostředí?Anketa
Trať byla elektrifikovaná až po stavbě mostu, proto jsou troleje umístěné níž, než je standardní výška. Aby bylo možné na opravě mostu bezpečně pracovat a zároveň zachovat provoz vlaků, vznikl tzv. neutrální úsek bez napětí, který je ale kvůli prostorovým možnostem kratší než obvykle. Z toho důvodu musely být podle projektu použity takzvané hákovnice, bezpečnostní prvky, které se zavěšují na troleje, a v situaci, kdy strojvedoucí zapomene stáhnout sběrač, ochrání pracovníky stavby před úrazem elektrickým proudem.
Stávající technické řešení navrhl projektant investora a jiný postup než využití hákovnic nebyl možný. Proto Správa železnic zavedla ještě nadstandardní opatření – na nutnost stáhnout sběrač jsou všichni strojvedoucí telefonicky upozorňováni před vjezdem do úseku.
Opatření byla přímo na místě projednána s Federací strojvůdců. Přesto se objevují případy, kdy nejsou respektována. Kvůli opakovaným mimořádným událostem nyní Správa železnic připravuje další krok – instalaci nových výlukových návěstidel se zábleskovými světly, která zvýší viditelnost výstrahy Stáhněte sběrač. Zařízení jsou objednána a budou instalována po jejich dodání v listopadu.
Alternativou, kterou navrhujeme investorovi stavby, je vyprojektování vlastního technického návrhu a ochrany pracovníků. K této možnosti by se měl nyní kraj vyjádřit.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva





