Ropková (ČSSD): Osm konkrétních projektů pro pražské školství

24.11.2017 9:10 | Zprávy

Radní Ropková představila plnění memoranda o podpoře inovativních projektů ve vzdělávání a osm konkrétních projektů pro pražské školství

Ropková (ČSSD): Osm konkrétních projektů pro pražské školství
Foto: Hans Štembera
Popisek: Irena Ropková, radní hlavního města Prahy pro oblast školství a sociální politiky

V prostorách Kongresového centra Praha, kde se v těchto dnech koná 22. ročník tradiční přehlídky pražského školství Schola Pragensis, představila radní pro oblast školství a evropské fondy Irena Ropková plnění memoranda o digitálním vzdělávání mezi ministerstvem školství, hlavním městem a Czech ICT Alliance, jež bylo uzavřeno v srpnu tohoto roku. Současně společně se zástupci firem představila osm konkrétních projektů zaměřených na implementaci inteligentních technologií do vzdělávání.

V souvislosti s konáním 22. ročníku tradiční přehlídky pražského školství a nabízených oborů vzdělávání představila radní hlavního města pro oblast školství a evropské fondy Irena Ropková v Kongresovém centru Praha dosavadní plnění memoranda o digitálním vzdělávání, které podepsala v srpnu se zástupci ministerstva školství a firem sdružených v Czech ICT Alliance. „Podepsané memorandum symbolizuje společný zájem signatářů o spolupráci při podpoře inovativních projektů v oblasti vzdělávání zaměřených na využití digitálních technologií ve vzdělávání a rozvoj digitální gramotnosti,“ uvedla radní Ropková a připomněla: „Při podpisu memoranda jsme se zavázali společně s firmami v roli zkušených mentorů identifikovat inovativní služby a produkty pro pražské školy.“ Tyto inovativní služby a produkty pro pražské školy, které budou nabízeny školám k pilotnímu bezplatnému ověřování, následně radní Ropková společně se zástupci firem inkubovaných v Prague Startup Centre představila. Jedná se celkem o osm projektů. „Tyto projekty mají za cíl ukázat cestu, kterou bychom se v pražském vzdělávání mohli vydat a využít pro naše žáky a studenty naplno potenciál digitálního věku,“ uvedla radní.

Prvním z představených projektů byla cloudová platforma společnosti Glogster pro multimediální prezentaci a interaktivní výuku, která bude zacílena na základní a střední školy v metropoli. Naopak na všechny druhy škol, a to včetně škol mateřských a vysokých, je určen software a pomůcka pro učitele TOGlic, jež vznikl na základě praktických zkušeností ze skutečných vyučovacích hodin. Tato pomůcka rozvíjí pomocí patnácti zajímavých výukových aktivit vzájemnou komunikaci a fyzickou spolupráci mezi žáky a využívá při tom libovolný hardware, který je ve třídě k dispozici. Na využití inovací ve výuce je určena i mobilní aplikace GeoFun, jež využívá geolokační a e-learningové hry na základních a středních školách.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Neefektivní nákupy, odchody vojáků a napětí v čele armády

13:23 Vích (SPD): Neefektivní nákupy, odchody vojáků a napětí v čele armády

Ministerstvo obrany České republiky čelí rostoucí vlně kritiky. Na pozadí geopolitického napětí a po…