STAN: Dva roky ve vedení Plzeňského kraje

02.12.2018 16:39 | Zprávy

Jsou tomu už dva roky, co Starostové a nezávislí vstoupili do koalice a vedení kraje. Náš náměstek Pavel Čížek má na starosti dopravu, úkol je to rozhodně nelehký. V kampani před volbami roku 2016 to bylo nejvíce rezonující téma.

STAN: Dva roky ve vedení Plzeňského kraje
Foto: STAN
Popisek: STAN

I za tak krátkou dobu, jako jsou dva roky, se ale pár věcí podařilo, a nejen v dopravě. Jsme v polovině funkčního období a myslíme si, že je čas na malé ohlédnutí, i když mnohem více máme ještě před sebou - teď se teprve pomalu rozbíhají procesy a změny, výsledky se ukáží až za pár let. Ukazuje se, že Starostové do vedení kraje rozhodně patří, že fungování kraje rozumí a dokáží naslouchat svým kolegům starostům s malým "s" a obyvatelům našeho krásného kraje a jejich potřebám. Níže tedy bodově to důležité...

Dopravní stavby:

  • zásadní rekonstrukce mostů, 200 km silnic, oprava 400 km silnic v kraji každý rok = přes 100 staveb ročně (665 mil. kraj, 362 mil. SFDI, 144 mil. IROP)
  • navýšení oproti létům minulým
  • stabilizace vedení a fungování Správy a údržby silnic PK
  • setkávání starostů po okresech s náměstkem, vedením SÚS PK, POVED – koordinace nejnutnějších oprav silnic II. a III. třídy – z jejich požadavků pak sestavena analýza vnitřního dluhu krajských silnic
  • určení nejzanedbanějších oblastí a navýšení investic (Plzeň-sever, Blovicko, Horažďovicko)
  • většina krajských silnic se dostala do stavu klasifikace: výborný, dobrý, vyhovující (do roku 2016 to bylo jen 30%)
  • omezení tranzitní dopravy na tzv. „staré“ hlavní silnici z Plzně do Prahy – velká úleva pro obce
  • radikální zlevnění uložení inženýrských sítí pod krajské silnice pro obce
  • kraj teď konečně přebírá stavbu plzeňského obchvatu a může soutěžit dodavatele - plánovaná dostavba 2022

Dopravní obslužnost:

  • zvýšení dopravní obslužnosti - navýšení počtu spojů (autobusové dopravě o 680 tisíc, v drážní o 130 tisíc kilometrů více než v roce 2017)
  • IDP v celém Plzeňském kraji + Plzeňská karta vydávána i na mnoha dalších místech než jen v Plzni
  • vyhlášeny soutěže na nové autobusové dopravce (2 oblasti: sever a jih) – podmínkou jsou nové autobusy v barvách kraje – vyjet by měly na přelomu let 2019-2020
  • nové vlakové soupravy v barvách kraje na trase Pňovany-Horažďovice za 1 mld.
  • úspěšná žádost o dotaci na nové vlaky na Karlovy Vary
  • trať Klatovy – Plzeň – probíhá výběrové řízení – nové vlaky
  • 2 soutěže na provoz motorových vlaků – oblasti: okolí Plzně a Pošumaví
  • hloubková kontrola plnění smlouvy dopravní obslužnosti ČSAD – nedostatky v hospodaření a vykazování ztráty ve výši 122 mil. + zastropování nákladů do dalších let – dalších 150 mil. = 277 mil. úspora pro kraj
  • zkvalitňování služeb autobusové a železniční dopravy
  • podpora přestupních terminálů ve spolupráci s Regionální rozvojovou agenturou: v roce 2019 Přeštice, Blovice, Nýřany, Nepomuk
  • nová celokrajská turistická jízdenka – TUPL

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

Čížek , doprava , kraj Plzeňský , STAN

autor: PV

Mgr. Libor Vondráček byl položen dotaz

Nově navrhované masové sledování občanů EU

Dobrý den, zajímal by mě Váš postoj vůči návrhu Evropské Unie zvaný ChatControl, který by znamenal plošné šmírování každé odeslané soukromé zprávy, souborů, a jejich případné okamžité nahlášení policii. Samozřejmě jsou jako odůvodnění zneužívány naše děti, zítra terorismus a kdo ví, co příští rok. D...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kolář (TOP 09): Plamenné rezoluce nikomu a ničemu nepomůžou

20:09 Kolář (TOP 09): Plamenné rezoluce nikomu a ničemu nepomůžou

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k projevu předsedy Evropské rady Antónia Costy na smu…