I za tak krátkou dobu, jako jsou dva roky, se ale pár věcí podařilo, a nejen v dopravě. Jsme v polovině funkčního období a myslíme si, že je čas na malé ohlédnutí, i když mnohem více máme ještě před sebou - teď se teprve pomalu rozbíhají procesy a změny, výsledky se ukáží až za pár let. Ukazuje se, že Starostové do vedení kraje rozhodně patří, že fungování kraje rozumí a dokáží naslouchat svým kolegům starostům s malým "s" a obyvatelům našeho krásného kraje a jejich potřebám. Níže tedy bodově to důležité...
Dopravní stavby:
- zásadní rekonstrukce mostů, 200 km silnic, oprava 400 km silnic v kraji každý rok = přes 100 staveb ročně (665 mil. kraj, 362 mil. SFDI, 144 mil. IROP)
- navýšení oproti létům minulým
- stabilizace vedení a fungování Správy a údržby silnic PK
- setkávání starostů po okresech s náměstkem, vedením SÚS PK, POVED – koordinace nejnutnějších oprav silnic II. a III. třídy – z jejich požadavků pak sestavena analýza vnitřního dluhu krajských silnic
- určení nejzanedbanějších oblastí a navýšení investic (Plzeň-sever, Blovicko, Horažďovicko)
- většina krajských silnic se dostala do stavu klasifikace: výborný, dobrý, vyhovující (do roku 2016 to bylo jen 30%)
- omezení tranzitní dopravy na tzv. „staré“ hlavní silnici z Plzně do Prahy – velká úleva pro obce
- radikální zlevnění uložení inženýrských sítí pod krajské silnice pro obce
- kraj teď konečně přebírá stavbu plzeňského obchvatu a může soutěžit dodavatele - plánovaná dostavba 2022
Dopravní obslužnost:
- zvýšení dopravní obslužnosti - navýšení počtu spojů (autobusové dopravě o 680 tisíc, v drážní o 130 tisíc kilometrů více než v roce 2017)
- IDP v celém Plzeňském kraji + Plzeňská karta vydávána i na mnoha dalších místech než jen v Plzni
- vyhlášeny soutěže na nové autobusové dopravce (2 oblasti: sever a jih) – podmínkou jsou nové autobusy v barvách kraje – vyjet by měly na přelomu let 2019-2020
- nové vlakové soupravy v barvách kraje na trase Pňovany-Horažďovice za 1 mld.
- úspěšná žádost o dotaci na nové vlaky na Karlovy Vary
- trať Klatovy – Plzeň – probíhá výběrové řízení – nové vlaky
- 2 soutěže na provoz motorových vlaků – oblasti: okolí Plzně a Pošumaví
- hloubková kontrola plnění smlouvy dopravní obslužnosti ČSAD – nedostatky v hospodaření a vykazování ztráty ve výši 122 mil. + zastropování nákladů do dalších let – dalších 150 mil. = 277 mil. úspora pro kraj
- zkvalitňování služeb autobusové a železniční dopravy
- podpora přestupních terminálů ve spolupráci s Regionální rozvojovou agenturou: v roce 2019 Přeštice, Blovice, Nýřany, Nepomuk
- nová celokrajská turistická jízdenka – TUPL

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
Čížek , doprava , kraj Plzeňský , STAN
autor: PV
Nově navrhované masové sledování občanů EU
Dobrý den, zajímal by mě Váš postoj vůči návrhu Evropské Unie zvaný ChatControl, který by znamenal plošné šmírování každé odeslané soukromé zprávy, souborů, a jejich případné okamžité nahlášení policii. Samozřejmě jsou jako odůvodnění zneužívány naše děti, zítra terorismus a kdo ví, co příští rok. D...
Další články z rubriky

20:09 Kolář (TOP 09): Plamenné rezoluce nikomu a ničemu nepomůžou
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k projevu předsedy Evropské rady Antónia Costy na smu…
- 19:14 Okamura (SPD): Kvůli Fialově vládě výrazně narůstá zadlužení státu
- 18:11 Sedmihradská (STAN): Zákon o řízení a kontrole veřejných financí byl schválen
- 17:16 Sadovský (ANO): Milá vládo, když už nevíte, co se stalo, tak to aspoň přiznejte
- 16:14 Prezident Pavel: Dát Ukrajině jasnou perspektivu
- 15:18 Maláčová (SOCDEM): Evropskou unii potřebujeme a chceme. Musí se ale změnit