Dnes ve většině měst i větších obcí působí příslušníci městské a obecní policie. Ti ze zákona mají dohlížet na dodržování obecně závazných vyhlášek a mají působit ve prospěch bezpečnosti občanů. Že v řadě případů spíše řeší bezpečnost silničního provozu je nasnadě a je to zodpovědností starostů a samospráv.
Stálo by za to se zaměřit na jejich vytíženost a na přínos těchto policistů k zajištění vnitřní bezpečnosti země.Vím, že existovali úvahy směřující k rozšíření jejich pravomocí a k zapojení obecních strážníků do řad příslušníků bezpečnostních sborů.
Problematické je také jisté pravidlo, které platí v demokraciích na západ od nás. Tím je skutečnost, že státní rozpočet ministerstva vnitra je v demokraciích nižší než rozpočet ministerstva obrany. V autoritářských a nedemokratických zemích je tomu právě naopak. V naší zemi je například výše rozpočtu kapitoly 307 pro obranu 42 miliard korun, naproti tomu rozpočet kapitoly 314 (ministerstvo vnitra) je ve výši téměř 54 miliard korun. Lze namítnout, že rozpočet pro Policii ČR je toliko 28 miliard Kč, ale k tomu je nutno započítat i velkou část rozpočtu na plnění úkolů MV. Zároveň k zajištění vnitřní bezpečnosti máme téměř 41 000 policistů a k zajištění vnější bezpečnosti tabulkových necelých 21 000 vojáků.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Antonín Seďa - profil