Vážený pane předsedající, vážený pane ministře, vážené kolegyně, vážení kolegové.
Mám toho teď trochu více. Nejdřív k těm lhůtám, ano, pokud schválíme jakýkoli pozměňovací návrh, tak ten zákon účinnosti k 1. červenci nenabude, teoreticky se může stát, že všichni příslušníci bezpečnostních sborů budou moci podnikat neřízeně. Na druhou stranu si myslím, že to jsou pouze, nebo to můžou... Vyloučit to nejde, ale budou to pouze jednotky případů, protože jakmile se Poslanecká sněmovna k těm našim pozměňovacím návrhům vyjádří, schválením nebo zamítnutím, podepíše pan prezident, vstupuje v platnost zákon a jeho § 47 hovoří jasně, co potřebuje příslušník k tomu, aby mohl vykonávat jinou výdělečnou činnost. To je jedna věc.
Druhá věc, já rozumím tomu, že ten služební zákon je složitý. Možná by opravdu stálo za úvahu, teď mě neberte za slovo, mít 100 paragrafů, které platí pro všechny bezpečnostní sbory, a pak mít samostatnou část pro hasiče, pro policii, protože je naprosto rozdílný výkon služby u policie, u hasičského záchranného sboru, nedej bože u Bezpečnostní informační služby atd.
Chtěl bych podpořit svého předřečníka, co se týká toho správního řízení, resp. řízení ve věcech služebního poměru. Jenom pro ilustraci, aby to nebylo chápáno jako vlastně útok na ty jednotlivé policisty nebo hasiče nebo další příslušníky bezpečnostních sborů, jsou další příklady, např. žádost o přeložení do jiného služebního místa působiště, kde taky se nerozhoduje v tomto sešněrovaném režimu, ten příslušník, pokud mu není vyhověno, tak může podat stížnost proti rozhodnutí toho služebního funkcionáře. Opravdu, věřte mi, bychom z těch služebních funkcionářů udělali naprosto šílené administrátory, místo toho, aby se věnovali tomu skutečnému výkonu služby. Myslím si, že té administrativy už mají dneska hodně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV