Vítek (Patrioti): Je JCDecaux druhou Opencard?

28.08.2014 21:24

V roce 1994 hl. m. Praha uzavřelo smlouvu se společností JCDecaux International (nyní JCDecaux městský mobiliář s.r.o.) o výstavbě, provozování a reklamním využití městského mobiliáře.

Vítek (Patrioti): Je JCDecaux druhou Opencard?
Foto: archiv
Popisek: Jiří Vítek, předseda pražských Patriotů

Smlouvu, má tato společnost na nevídaných 25 let, tj. na dobu, která není s jinou podobnou společností obvyklá. Praha se dostala do situace, kdy místo, aby z reklamy město získávalo prostředky, musí za svoji reklamu platit. Patrioti - Volba pro Prahu přicházejí s tématem MHD zdarma. Z úst mnoha politiků slyšíme, kde na to vzít prostředky, a že jde jen o laciné předvolební populistické téma. Nikdo už nedodává, že tento systém pro rezidenty funguje úspěšně v estonském hlavním městě Tallinu a v dalších dvaceti městech Evropy. Jediné, co je skutečně laciné je cena, kterou platí firma JCDecaux ze svého zisku hlavnímu městu. A to pouhá 4,5%. Pro porovnání, v americkém Chicagu si radnice prosadila dokonce 60% platby z příjmu této stejné firmy. Patrioti - Volba pro Prahu žádají okamžitou revizi smlouvy a větší kontrolu dodržování smluv ze strany hlavního města. V současné době je pro nás nejzásadnější fakt, který podle právních rozborů dokazuje, že město může tuto nestandardní smlouvu jednoduše a bez následků kdykoli vypovědět. Následně pak lze uspořádat transparentní výběrové řízení na nového, klidně i staronového provozovatele tak, aby plnění závazků z reklamy, odpovídalo standardům světovým a výdělek města nebyl tak směšně nízký, jako je doposud. Zvýšený zisk lze použít například pro zlevňování  městské hromadné dopravy. Po případné veřejné i odborné diskusi zakončené referendem, by se prostředek použil na úhradu ztráty příjmu za prodej jízdenek, v našem navrhovaném modelu MHD zdarma. Jde o částku přibližně 100 až 150 milionů korun ročně, což by byl jeden ze zdrojů úhrady výpadku prodeje z jízdného rezidentů. Je třeba, aby se Praha dostala konečně do rovnocenného postavení se svými obchodními partnery a nestávala se opět jen dlouhodobě lacinou, dojnou krávou.

Jiří Vítek, předseda strany PATRIOTI- VOLBA PRO PRAHU

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: PATRIOTI- VOLBA PRO PRAHU

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Jurečka (KDU-ČSL): Premiér nepochopil, že si prostě celý národ nekoupí?

22:44 Jurečka (KDU-ČSL): Premiér nepochopil, že si prostě celý národ nekoupí?

Komentář na facebookovém profilu k výrokům premiéra Babiše