Na Ústavním soudu se schyluje k personálnímu zemětřesení

30.12.2012 17:27 | Zprávy
autor: nem

Druhý Ústavní soud, který jmenoval Václav Klaus postupně od roku 2003, čekají personální otřesy. Osm ze třinácti soudců skončí mandát v roce 2013, třem v roce 2014 a dalším dvěma o rok později. Nové složení nejvyššího ústavního činitele v zemi tak bude v rukou nově zvoleného prezidenta.

Na Ústavním soudu se schyluje k personálnímu zemětřesení
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ústavní soud

 

Ústavní soud však není úplný ani v současné době, a to zejména kvůli neshodám mezi Senátem a prezidentem Václavem Klausem ohledně personálního obsazení. Talár nyní nosí pouze třináct ústavních soudců z maximálního počtu patnácti. Jak ale podotýká Česká televize, v případě poklesu počtu ústavních soudců na dvanáct by byl soud povinen zásadně omezit svou činnost a soustředit se pouze na senátní záležitosti. Ta nejzávažnější rozhodnutí, mezi něž patří například zrušení zákonů, by ale neměl kdo v zemi učinit.

Závažnost situace si uvědomují i prezidentští kandidáti, někteří z nich se už přitom netajili konkrétními jmény, která by mohla místa soudců obsadit.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

David Smoljak byl položen dotaz

Co by teda měla ČR a EU udělat?

Jak zajistit spravedlivý mír a jak Ukrajině garantovat bezpečnost? Mluví o tom dost politiků, ale já upřímně nevím, co má být tou garancí? Spravedlivý mír chápu, jen se tedy obávám, že k němu asi nedojde. USA chce kapitulaci Ukrajiny a EU proto spravedlivý (ani jiný) mír nedělá nic.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberální institut: Výzva k deregulaci a posílení konkurenceschopnosti

16:13 Liberální institut: Výzva k deregulaci a posílení konkurenceschopnosti

Dokument vyzývá k akci a nastiňuje konkrétní návrhy na snížení regulační zátěže v Evropě a oživení j…