Agentura CzechTrade a čínská platforma e-commerce JD podepsaly v Pekingu memorandum o porozumění

26.04.2019 13:46

Agentura na podporu obchodu CzechTrade dnes v rámci jednání české delegace v Číně podepsala memorandum se skupinou JD. Jde o druhou největší čínskou platformu e-commerce. Dokument má za cíl podpořit prodej českých značek či představit inovační potenciál České republiky na tamním trhu.

Agentura CzechTrade a čínská platforma e-commerce JD podepsaly v Pekingu memorandum o porozumění
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade

Memorandum o porozumění podepsané mezi agenturou CzechTrade a čínskou společností JD bylo podepsáno se záměrem nastavit rámcovou spolupráci, která by vyhovovala současným záměrům agentury i jejích zahraničních kanceláří v Číně. Skupina JD provozuje platformu B2C e-commerce JD.com a ve své oblasti je dvojkou na čínském trhu. Jen v minulém roce dosáhla 305,3 milionu aktivních zákazníků. O čínský trh se dělí převážně se skupinou Tmall, další subjekty se na něm podílejí pouze v řádu několika procent.

Agentura CzechTrade má v plánu společnosti JD představit inovační potenciál českých podniků, který je v souladu s inovační strategií České republiky. Exportérům pomůže otevřít možnosti obchodování v oblasti čínského domácího prodeje. Záměrem memoranda je zjednodušit podmínky pro prodej českých výrobků tamním zákazníkům. JD má v úmyslu podporovat české firmy vstupující na čínský on-line trh, a to po celý první rok spolupráce. Podniky budou mít zvýhodněné přihlášení do programu a budou jim zajištěny preferenční podmínky. Cílem memoranda je také pořádání seminářů pro české společnosti za účelem lepšího pochopení obchodních příležitostí v Číně a toho, jak mohou být optimalizovány pro prodej přes platformu e-commerce. V rámci memoranda chtějí oba subjekty efektivně spolupracovat na ochraně práv duševního vlastnictví. Jedná se totiž o oblast, která je při rozhodování o vývozu do Číny významnou bariérou.

Lepšímu prodeji mají napomoci i specializované marketingové kampaně. Ve formě festivalu bude pozornost zaměřena výhradně na české značky. Tuto kampaň mohou využít současní i budoucí prodejci českých výrobků. Na platformách JD se již prodávají česká piva, přírodní kosmetika, sportovní vybavení, snídaňové cereálie a další druhy potravin. „Máme v plánu vytvořit pro čínské zákazníky samostatný český e-shop, který vznikne v rámci projektu na podporu prodeje na čínských přeshraničních platformách e-commerce (CBEC). Pomocí platformy JD tak budou mít exportéři možnost oslovit širokou škálu čínských spotřebitelů a lepší pozici při rozvoji značky v Číně. Zároveň budeme v rámci těchto kampaní v agentuře CzechTrade klást silný důraz na propagaci českých výrobců,“ říká o příležitostech v e-commerce ředitelka zahraniční kanceláře v Pekingu Kateřina Ďurove.

Agentura CzechTrade zahajuje 1. května projekt nazvaný „Prodej vybraných českých značek na čínských platformách CBEC“, který má za cíl podpořit prodej českých výrobků v čínském on-line prostředí. Více informací o projektu lze nalézt na webových stránkách agentury CzechTrade. „E-commerce jako forma obchodování v Číně i jinde ve světě posiluje svoji pozici. Aktuální podíl maloobchodního prodeje činí na tamním trhu více než 30 %. Dá se předpokládat, že tento trend bude pokračovat, a v agentuře jsme plně připraveni firmám při vstupu do oblasti on-line prodeje pomáhat,“ uzavírá Kateřina Ďurove.

CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již více než 20 let partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. CzechTrade disponuje sítí 50 zahraničních kanceláří na pěti kontinentech.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

16:08 Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

Stále více spotřebitelů mění dodavatele energií. Řada z nich se přitom o proces přechodu mezi obchod…