„To, že developeři neuvažují o dopadech svého podnikání, mě nepřekvapuje. Šokující ovšem je, že zájmy Pražanů nehájí magistrát. Centrum Prahy už nyní trpí nadměrnou automobilovou dopravou a neúnosně vysokými teplotami v létě. Pokud chce Penta centrum zastavovat dalším betonem a přivádět další auta, musí nabídnout více než jen kanceláře, obchody a nový asfalt na ulici,“ komentuje rozhodnutí zastupitelů Vendula Zahumenská, právnička z Centra na podporu občanů spolku Arnika.
Kultivace prostoru Masarykova nádraží a jeho okolí je nutná. Přesto smlouvy, které developeři s městy uzavírají, by neměly v žádném případě směřovat ke snížení laťky stanovené zákonem. V metropolích vyspělého světa je však běžné, že soukromé společnosti v rámci výstavby komerčních budov zároveň přispívají investicemi na řešení veřejného prostoru, zeleně, veřejné dopravy nebo veřejné vybavenosti. V České republice se podobné dohody objevují jen zřídka.
”Penta svou investicí vůbec nepočítá s podílem na řešení zklidnění magistrály, ani tepelného a smogového ostrova mezi Florencí, Masarykovým a Hlavním nádražím. Z pohledu udržitelného a komplexního rozvoje centra města je projekt Penty absurdní a v jasném rozporu se stavebním zákonem. K podobným investicím dochází díky nekonečnému odkládání Metropolitního plánu Prahy. Za standardních okolností by taková výstavba nebyla vůbec možná,” podotýká architekt a urbanista Tomáš Vích z Centra pro podporu občanů spolku Arnika.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva