„Máme začátek prázdnin a poměrně často vídáme na silnicích právě hlavně v zahraničí odstavené porouchané vozy s českými registračními značkami. Pro posádku je to velmi nepříjemné a nákladné. Abychom se podobným patáliím vyhnuli, je dobré zajet před plánovanou delší cestou do servisu. Tam auto prohlédnou a připraví tak, abyste bezpečně dojeli,“ radí vedoucí instruktor společnosti AUTODROM MOST Marek Kohoutek.
Vedle kontroly správného fungování pohonné jednotky, brzdového systému a doplnění provozních kapalin je podle Kohoutka třeba věnovat zvýšenou pozornost i stavu pneumatik.
„Je nutné mít pneumatiky v perfektním stavu s dostatečným vzorkem. I když u letní pneumatiky zákon povoluje vzorek hluboký 1,6 milimetru, my doporučujeme minimálně tři milimetry. Nešvarem je dojíždět zimní pneumatiky. Nedávno jsem s rodinou vyjel na kratší výlet do Rakouska a nestačil jsem se divit. Viděl jsem hned několik aut s českou registrační značkou, která měla obuty právě zimní pneumatiky. Přitom opotřebené pneumatiky, či pneumatiky se zimním vzorkem se při jízdě projeví mnohem horší přilnavostí k vozovce, což prodlužuje brzdnou dráhu. Dalším aspektem je vyšší spotřeba paliva, v horším případně pak i nutnost vynaložit peníze za servis pneumatik. Dovolená se pak zbytečně prodraží,“ vysvětlil instruktor.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva