Poklesem venkovních teplost se snižuje přilnavost pneumatik, což má za následek prodloužení brzdné dráhy auta. Řidič by měl proto snížit rychlost, zvýšit odstup od vozu jedoucího před ním až na tři vteřiny a neměl by jezdit ve skupině jiných aut. Je také třeba počítat s kluzkou vozovkou v důsledku spadaného listí ze stromů, nočních či ranních námraz a častějších studených dešťů. Hrozí tak aquaplaning.
Důležité je podle zkušeného instruktora kurzů bezpečné jízdy Jiřího Patery sledovat jízdní pruhy a dívat se do stran, aby při nutnosti okamžité reakce řidič eliminoval časovou prodlevu. „Pro nouzové brzdění na všech površích, tedy na suchu, mokru či sněhu platí jediné pravidlo. Vyšlápnout spojku a tlačit na brzdový pedál největší možnou silou. Jen tak se docílí nejkratší brzdné dráhy. U vozů s automatickou převodovkou nebo elektromobilů, které spojku nemají, se prostě jen vší silou brzdí. Automat si s tím poradí,“ zdůraznil.
Připomněl, že se také blíží doba, kdy je třeba opatřit vozidlo zimní výbavou. Musí být použita vždy, pokud to vyžadují povětrnostní podmínky bez ohledu na datum a také pokud řidič vjede do úseku ohraničeného dopravní značkou Zimní výbava.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva