Autodrom Most: Tahače v polovině. Hahn vévodí celkovému pořadí, špička je ale velmi vyrovnaná

20. 8. 2018 10:13

První polovině mistrovství Evropy v závodech okruhových tahačů mělo dominantní postavu v Jochenu Hahnovi, nicméně deset vítězů v šestnácti jízdách dokazuje, jak široká je letos špička. Její vyrovnanost slibuje dramatickou podívanou při nadcházející Czech Truck Prix v Mostě o víkendu 1. a 2. září.

Autodrom Most: Tahače v polovině. Hahn vévodí celkovému pořadí, špička je ale velmi vyrovnaná
Foto: Autodrom Most
Popisek: Mistrovství Evropy v závodech okruhových tahačů na Autodromu Most
reklama

Jochen Hahn získal tři tituly v řadě v letech 2011 až 2013 a další přidal ve své dosud zřejmě nejlepší sezoně 2016. Jenže to bylo ještě s tahači značky MAN. Vloni ovšem učinil zásadní změnu, když osvědčenou techniku vyměnil za nový tahač značky Iveco. Vítězstvím v prvním závodě naznačil, že změna techniky neznamenala ústup ze slávy. V průběhu sezony ovšem musel řešit různé problémy, zatímco Adam Lacko jezdil s přehledem a bezchybně. Český jezdec s tahačem Buggyra nakonec vyhrál 11 závodů a suverénně vybojoval mistrovský titul, nicméně druhé místo v šampionátu s novou technikou naznačilo, že se s Jochenem Hahnem musí stále počítat.

Letos už Hahnův tým odstranil všechny dětské nedostatky Iveca a třiačtyřicetiletý jezdec nastoupil v plné síle. Plně uplatňuje svou velmi účinnou zbraň - schopnost zajet velmi rychlé časy v kvalifikaci. Ve druhé sezoně je jeho Iveco perfektně připravené a naprosto spolehlivé. Vyhrál šest jízd a v současné době má obrovský bodový náskok. Jenže nuly na jeho kontě ze čtvrté jízdy v Maďarsku a druhého závodu na Nürburgringu ukazují, že ani on nemá zdaleka nic jistého. Rychle vybudovaný náskok znamená, že Hahn už nemusí v závodech riskovat. Netají se tím, že pro něj je v současné době důležitější jistota pravidelného velkého bodového přídělu než riskovat a za každou cenu usilovat o co nejlepší umístění v každé jízdě. Pokud ale startuje na vedoucí pozici, nemají jeho soupeři šanci.