Autodrom Most: Závěrečný závod sezony zpestří akrobacie Petra Kopfsteina i koncert Rock Slaves

18.09.2017 20:01

Už tradičně nabízí mostecký autodrom při významných akcích bohatý a pestrý doprovodný program. Nemůže tomu být tedy jinak ani při vyvrcholení letošní sezony, jímž je závodní víkend The Most Grand Finale ve dnech 7. a 8. října. Diváci se mohou těšit například na leteckou akrobacii úspěšného účastníka světového šampionátu Red Bull Air Race Master Class Petra Kopfsteina nebo koncert hudební skupiny Rock Slaves.

Autodrom Most: Závěrečný závod sezony zpestří akrobacie Petra Kopfsteina i koncert Rock Slaves
Foto: Autodrom Most
Popisek: Letecká akrobacie Petra Kopfsteina

Letecké akrobatické vystoupení nad areálem autodromu, stejně jako koncert kapely vyznávající žánr classic rock na cílové rovince velkého závodního okruhu diváci zhlédnou v neděli o polední pauze. Sobotní přestávka bude patřit sympatickým dívkám se vztahem k motoristickému sportu při finále celoroční soutěže Miss Grid. Zájemci si po oba víkendové dny mohou také objednat taxijízdy v upravených speciálech. „Nezapomněli jsme pochopitelně ani na nejmenší návštěvníky. Čeká je spousta zábavy, her, soutěží či naučná stezka na dětském dopravním hřišti. Všechny atrakce mají zdarma, domů si odnesou i drobný dárek,“ doplnila eventová manažerka společnosti AUTODROM MOST Michaela Rosenkranzová.

Rock Slaves

Petr Kopfstein se o uplynulém víkendu při dalším závodu letošní sezony Red Bull Air Race nad areálem německého závodního okruhu Lausitzring blýskl druhým místem v kvalifikaci, po úspěchu v prvním kole ho ale ve čtvrtfinále vyřadil Španěl Juan Velarde. Lépe na tom byl další český zástupce, vedoucí závodník průběžného pořadí Martin Šonka. V Německu sice skončil bronzový, stále si však drží pozici celkového lídra v této královské letecké disciplíně.

Hlavním závodem říjnového víkendu bude evropský pohár cestovních vozů FIA European Touring Caru Cup (ETCC), kde má Česká republika želízko v ohni a průběžného lídra seriálu, skvělého jezdce Petra Fulína. Po posledním závodním víkendu v belgickém Zolderu ale nepřekypuje optimismem. Zradila ho totiž převodovka jeho Seatu Leon Cup Racer.

Do prvního závodu tak musel Petr startovat z posledního místa. I když se postupně probojoval až na pátou příčku, cíl kvůli opakované technické závadě neviděl. Více radosti přinesl druhý závod. Opět z posledního místa na roštu se Petr systematicky propracoval až na stupně vítězů, když cílem projel jako třetí. Před závěrečným kláním na mosteckém autodromu stále drží vedení v průběžné kvalifikaci s náskokem šesti bodů na druhého Švýcara Christjohannese Schreibera. Těsně za ním, o jeden, respektive dva body následují Maďar Norbert Nagy a Igor Stefanovski z Makedonie. Každý z této čtveřice se po druhém nedělním závodě v Mostě může radovat z titulu. Bude to tedy velmi napínavá a vzrušující podívaná až do úplného konce.

Divácky zajímavé budou i vložené závody. Mezinárodní seriál závodů Porsche GT3 Cup organizuje německý výrobce proslulých sportovních vozů. Mostecký závod je sedmým, zároveň závěrečným letošní sezony. Za zhlédnutí určitě stojí série Twingo Cup, která představuje jedinečnou možnost pro mladé začínající jezdce, jež přestupují z motokár do světa velkých okruhů. Diváci dále uvidí sérii Haigo ADAC, která zahrnuje souboje formulových i cestovních vozů bývalého Poháru míru a přátelství socialistických zemí, a jízdu pravidelnosti FAS AČR. O vítězi v ní nerozhoduje pořadí v cíli, tuzemští jezdci na továrních speciálech i ve vozech individuálních konstrukcí mají za úkol zajet pokud možno stejný čas ve dvou měřených kolech.

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.

Vybrané závody sezony 2017:
06. – 08. 10. - The Most Grand Finale

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

vedení

Pane Nachere, jste hodně výrazná osobnost a jako jeden z mála z ANO máte podle mě i schopnost se domluvit i s ostatními stranami. Proč tento váš potenciál nevyužijete a nekandidujete do vedení? Nebo to není podle vás možné, když je tam Babiš a jeho nejvěrnější? Podle mě je škoda, že vedení ANO není ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP opraví tramvajovou trať na Letenském náměstí

13:04 DPP opraví tramvajovou trať na Letenském náměstí

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začne od středy 17. dubna 2024 od brzkých ranních hodin s opravou…