Když se v roce 2008 rozhořela slovenská diskuzní fóra pod články o připravované povinnosti chodců a cyklistů nosit mimo obec reflexní prvky či vesty, hodnotila řada lidí návrh jako zbytečný a obtěžující. V prvním statistickém souhrnu od přijetí nové legislativy ale namísto čtyřiceti zemřelých cyklistů figurovalo číslo 14 a hrozivých 184 mrtvých chodců nahradil údaj o 80 případů nižší. A tento pozitivní trend si do dnešního dne Slováci udrželi. Český BESIP chce tato signifikantní data využít k podpoře podobného zákona v České republice. To je jen jeden z přínosů podnětného srovnání dopravní nehodovosti za posledních jednadvacet let, který připravili čeští a slovenští odborníci na bezpečnost dopravy.
Dokument „Vývoj a srovnání dopravní nehodovosti v ČR a SR a její analýza“ podchytil zajímavé rozdíly zemí bývalého společného státu a navíc poukazuje, jak změnit tristní počet nehod na silicích. Srovnává statistiky nehod motorkářů či řidičů osobních aut absolutně i v poměru na 1 milion obyvatel, sleduje závažná i lehká zranění, vliv alkoholu, shrnuje jednotlivé trendy a nabízí dílčí doporučení.
V Česku je celkem 6 637 000 řidičů, na Slovensku 3 222 000 řidičů. Celková délka silnic v ČR je 55 740 000 km, v SR 18 044 000 km.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.



