Budějovický Budvar postavil unikátní most pro pivo

13.03.2017 14:51

Kněžskodvorskou ulici v Českých Budějovicích v sobotu 11. března překlenul tubus technologického mostu, který v budoucnu spojí výrobní areál Budějovického Budvaru s nově budovaným logistickým centrem.

Budějovický Budvar postavil unikátní most pro pivo
Foto: red
Popisek: Budějovický Budvar

Tubus mostu se skládá celkem ze čtyř částí o celkové délce 164 m. V sobotu byla zdvižena střední část mostu nad Kněžskodvorskou ulicí o délce 43 m a hmotnosti 50 tun. Na pilíře vysoké 12 m ji zvedl jeřáb LTM 1500. Tento jeřáb s nosností 500 tun je největším jeřábem dostupným v České republice (technické informace najdete zde). Během uplynulého víkendu byla dokončena celá konstrukce mostu. Na ocelový tubus bude v následujících týdnech namontováno opláštění. Koncem května 2017 pak začne instalace vnitřního dopravního systému, kterým bude závěsná kolejnicová dráha. V únoru 2018 by měl být tento most kompletně dokončen. Dodavatelem stavební části mostu je společnost EDIKT a. s., dodavatelem stavby celého logistického centra je společnost Porr a.s. Technologický most je jednou ze součástí rozsáhlé investice do logistického centra pivovaru.

„Závěsná jednokolejnicová dráha bude přepravovat více než 2 000 lahví piva za minutu. V opačném směru budou ke stáčírnám lahví proudit palety s prázdnými obaly. Nový most zásadním způsobem odlehčí provozu v Kněžskodvorské ulici, neboť dosud musíme hotové pivo i obaly převážet mezi našimi dvěma areály nákladními auty,“ říká Ing. Adam Brož, Ph.D., MBA, sládek (výrobně–technický ředitel) Budějovického Budvaru. Dopravní situace na Kněžskodvorské ulici se ještě zlepší po výstavbě silničního mostu mezi areály pivovaru, který mimo veřejnou komunikaci odvede veškerou zbývající vnitropodnikovou dopravu. „Uvnitř logistického areálu navíc postavíme 70 parkovacích míst pro naše zaměstnance a uvolníme tím parkovací plochy v nejbližším okolí pivovaru,“ dodává Adam Brož.

Technologický most propojí stáčírny lahví a plechovek s plně automatizovaným regálovým skladem o kapacitě 20 000 paletových míst. Stavba byla zahájena loni na podzim. Sklad bude vybaven nejmodernější logistickou technologií a zrychlí dodávky piva k zákazníkům z celého světa.

 Budvar 2017+

Technologický most je jednou z důležitých staveb v rámci rozvoje Budějovického Budvaru. Pivovar poprvé atakoval horní hranici svých výrobních a logistických kapacit v roce 2015, kdy objem prodaného piva dosáhl hranice 1,6 mil. hektolitrů. Výstav piva i přesto dokázal zvýšit také v roce 2016 a dosáhl dalšího historického maxima. Objem výroby piva za 10 let zaznamenal nárůst o 40%. V minulém roce byly zahájeny rozsáhlé rozvojové investice v řádu 2 mld. Kč, jejichž cílem je trvalé zvýšení výrobních a logistických kapacit tak, aby výstav pivovaru dosáhl hranice 2 mil. hektolitrů. Mezi již dokončené projekty rozvoje patří nové přetlačné tanky pro pivo před stáčením o jmenovitém objemu 10 000 hektolitrů. V současné době probíhá upgrade centrálního informačního systému (ERP), výstavba automatizovaného skladu a silničního mostu. Dokončuje se projektová příprava k dalším etapám rozvoje: rozšíření sklepů, stavba třetí linky na stáčení lahví a rozšíření kapacit varny. Rozsah jmenovaných investic míří za horizont roku 2020. Vedle nezbytného rozšíření výrobních kapacit přinesou tyto investice významné zlepšení v zásobovací a zejména distribuční logistice pivovaru.

Technologický most – fakta a informace

  • jedná se o ocelovou příhradovou konstrukci podepřenou monolitickými železobetonovými věžemi a třemi dvojicemi prefabrikovaných sloupů
  • konstrukce bude opláštěna a vybavena okny
  • celková délka 164,3 metrů (z výrobního areálu pivovaru přes Kněžskodvorskou ulici 120,9 m; v rámci nového logistického areálu dalších 43,4 m)
  • spodní hrana mostu je od silnice a ostatních ploch ve výšce 12 m
  • šířka mostu včetně opláštění bude 6,84 m a výška 4,72 m
  • mostem bude možný průchod personálu pro údržbu
  • palety na úroveň mostu bude dopravovat 6 výtahů
  • k přepravě palet bude sloužit dopravní systém dodaný  společností SSI Schäfer. Jedná se o v Čechách málo rozšířené řešení jednokolejnicové závěsné dráhy, kdy je přepravované zboží na paletách přemisťováno pomocí speciálních zavěšených vozíků s vlastním pohonem. Tyto dopravní jednotky se pohybují zcela automaticky a v uzavřené smyčce.
  • výroba ocelové konstrukce probíhala v Lomnici nad Popelkou. Odkud se v jednotlivých dílech přivezla na 15 kamionech do Českých Budějovic, kde proběhla finální montáž 4 hlavních částí tubusu technologického mostu. Po smontování se tyto 4 části zdvihly na monolitické věže a prefabrikované sloupy a byly spojeny šroubovými spoji.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turistický spolek Lipenska: Cimrman se vrací do Frymburku, břeh Lipna ozdobí jeho busta

22:08 Turistický spolek Lipenska: Cimrman se vrací do Frymburku, břeh Lipna ozdobí jeho busta

Frymburský břeh lipenské přehrady bude zdobit busta nebo jiná hmotná, umělecky cenná připomínka na p…