Zatímco příspěvky většiny účinkujících, mezi kterými nechyběl ani 1.náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček, byly zaměřeny na osobní dopravu a vysokorychlostní infrastrukturní projekty, předseda představenstva ČD Cargo pan Ivan Bednárik upozornil, že i železniční nákladní doprava má v 21.století své místo, i když její role na dopravním trhu se postupně mění.
„V dávné minulosti musela být železnice schopna přepravit ohromné množství zboží, dnes zákazníci požadují rychlost, spolehlivost a kvalitu. Musíme umět garantovat dobu přepravy, nabízet zákazníkům produkty konkurenční k asfaltu a používat moderní technologie“, řekl ve svém vystoupení Ivan Bednárik.
Zajímavé byly i dotazy účastníků mířící na téměř všechny prezentující odborníky. Za zmínku rozhodně stojí dotaz týkající se vysoké finanční náročnosti implementace evropských opatření, např. ETCS, na který odpověděl výkonný ředitel CER, pan Libor Lochman. Jeho odpověď však bohužel nebyla příliš konkrétní.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva