ČD Cargo i v prvním pololetí roku 2015 obstálo na liberalizovaném dopravním trhu

03.10.2015 11:20

Společnost ČD Cargo, a. s., jako člen Skupiny ČD a největší dceřiná společnost Českých drah, a.s., která se zabývá především nákladní dopravou, realizovala za první pololetí 2015 zisk před zdaněním dle mezinárodních účetních standardů (IFRS) ve výši 174 mil. Kč. Z pohledu hospodaření segmentu nákladní dopravy, kam řadíme i dceřiné společnosti ČD Cargo, a.s., bylo za první pololetí dosaženo zisku po zdanění ve výši 216 mil. Kč.

ČD Cargo i v prvním pololetí roku 2015 obstálo na liberalizovaném dopravním trhu
Foto: red
Popisek: ČD Cargo

V 1. pololetí 2015 ČD Cargo bojovalo na liberalizovaném trhu železniční nákladní dopravy se stále sílící konkurencí ostatních železničních dopravců v rámci přeprav ucelených vlaků a svádělo nerovný boj se silniční dopravou v segmentu jednotlivých vozových zásilek.

„Pololetní výsledky ČD Cargo hodnotím v zásadě pozitivně a na úrovni stávajících možnosti firmy. A to i přesto, že se výsledek nedosahuje úrovně loňského roku. Musíme si uvědomit, že konkurenční prostředí je v nákladní dopravě rok od roku silnější. Dnes bojujeme o každou přepravenou tunu a korunu tržeb s ostatními železničními dopravci z tuzemska a okolních států, ale i s kamionovou dopravou. Konkurenční tlak je veliký, ve svém důsledku se odráží v nižší profitabilitě realizovaných přeprav a v některých případech také jejich úplnou ztrátou. Z pohledu českých účetních pravidel se tak individuální výsledky Carga v pololetí pohybují na úrovni vyrovnaného hospodaření," konstatuje předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik.

Za první pololetí ČD Cargo přepravilo 32,9 mil. tun zboží, což je o cca 1,3 mil. tun méně než v loňském roce. „Ztratili jsme především přepravní objemy jednotlivých vozových zásilek. Aktuálně nízké ceny nafty ještě více zvýhodňují kamionovou dopravu, takže mnohdy nejsme schopni nabídnout konkurenceschopnou cenu. Naopak v segmentu ucelených vlaků jsme mírně nad plánovanými přepravními objemy, postupně se také zvyšuje přepravní aktivita dceřiných společností v zahraničí a to je pozitivní," doplňuje Ivan Bednárik.

Přepravy jednotlivých vozových zásilek (JZ) vážou velké množství kapacit a jsou pro ČD Cargo dlouhodobě nerentabilní. Především kvůli tomu společnost prošla restrukturalizací, díky které se hospodaření JZ v posledních letech postupně zlepšilo. Nyní se však pozitivní trend předchozích období zastavil. „Dlouhodobým cílem společnosti je vyrovnané hospodaření jednotlivých vozových zásilek. Startujeme řadu optimalizačních opatření na straně tržeb i nákladů s cílem stabilizovat hospodaření tohoto segmentu a posílit naši konkurenceschopnost na dopravním trhu. Probíhají také jednání s Ministerstvem dopravy a dalšími institucemi o narovnání podmínek pro železniční nákladní dopravu. Připravujeme opatření a strategii, která by na železnici mohla přinést nové přepravy," dodává Ivan Bednárik.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Národní muzeum představuje novou tvář

20:58 Národní muzeum představuje novou tvář

Generální rekonstrukce Historické budovy Národního muzea bude již brzy u konce a s tím souvisí i plá…