ČD Cargo i v prvním pololetí roku 2015 obstálo na liberalizovaném dopravním trhu

03.10.2015 11:20

Společnost ČD Cargo, a. s., jako člen Skupiny ČD a největší dceřiná společnost Českých drah, a.s., která se zabývá především nákladní dopravou, realizovala za první pololetí 2015 zisk před zdaněním dle mezinárodních účetních standardů (IFRS) ve výši 174 mil. Kč. Z pohledu hospodaření segmentu nákladní dopravy, kam řadíme i dceřiné společnosti ČD Cargo, a.s., bylo za první pololetí dosaženo zisku po zdanění ve výši 216 mil. Kč.

ČD Cargo i v prvním pololetí roku 2015 obstálo na liberalizovaném dopravním trhu
Foto: red
Popisek: ČD Cargo

V 1. pololetí 2015 ČD Cargo bojovalo na liberalizovaném trhu železniční nákladní dopravy se stále sílící konkurencí ostatních železničních dopravců v rámci přeprav ucelených vlaků a svádělo nerovný boj se silniční dopravou v segmentu jednotlivých vozových zásilek.

„Pololetní výsledky ČD Cargo hodnotím v zásadě pozitivně a na úrovni stávajících možnosti firmy. A to i přesto, že se výsledek nedosahuje úrovně loňského roku. Musíme si uvědomit, že konkurenční prostředí je v nákladní dopravě rok od roku silnější. Dnes bojujeme o každou přepravenou tunu a korunu tržeb s ostatními železničními dopravci z tuzemska a okolních států, ale i s kamionovou dopravou. Konkurenční tlak je veliký, ve svém důsledku se odráží v nižší profitabilitě realizovaných přeprav a v některých případech také jejich úplnou ztrátou. Z pohledu českých účetních pravidel se tak individuální výsledky Carga v pololetí pohybují na úrovni vyrovnaného hospodaření," konstatuje předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik.

Za první pololetí ČD Cargo přepravilo 32,9 mil. tun zboží, což je o cca 1,3 mil. tun méně než v loňském roce. „Ztratili jsme především přepravní objemy jednotlivých vozových zásilek. Aktuálně nízké ceny nafty ještě více zvýhodňují kamionovou dopravu, takže mnohdy nejsme schopni nabídnout konkurenceschopnou cenu. Naopak v segmentu ucelených vlaků jsme mírně nad plánovanými přepravními objemy, postupně se také zvyšuje přepravní aktivita dceřiných společností v zahraničí a to je pozitivní," doplňuje Ivan Bednárik.

Přepravy jednotlivých vozových zásilek (JZ) vážou velké množství kapacit a jsou pro ČD Cargo dlouhodobě nerentabilní. Především kvůli tomu společnost prošla restrukturalizací, díky které se hospodaření JZ v posledních letech postupně zlepšilo. Nyní se však pozitivní trend předchozích období zastavil. „Dlouhodobým cílem společnosti je vyrovnané hospodaření jednotlivých vozových zásilek. Startujeme řadu optimalizačních opatření na straně tržeb i nákladů s cílem stabilizovat hospodaření tohoto segmentu a posílit naši konkurenceschopnost na dopravním trhu. Probíhají také jednání s Ministerstvem dopravy a dalšími institucemi o narovnání podmínek pro železniční nákladní dopravu. Připravujeme opatření a strategii, která by na železnici mohla přinést nové přepravy," dodává Ivan Bednárik.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

16:08 Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

Stále více spotřebitelů mění dodavatele energií. Řada z nich se přitom o proces přechodu mezi obchod…