ČD si chtějí pronajmout 10 expresních lokomotiv, vyhlásily soutěž

25.04.2016 21:23

České dráhy vyhlásily evropské výběrové řízení na desetiletý pronájem deseti expresních vícesystémových elektrických lokomotiv pro rychlost 200 km/h.

ČD si chtějí pronajmout 10 expresních lokomotiv, vyhlásily soutěž
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Pronájem lokomotiv souvisí s připravovaným rozšířením počtu vlaků provozovaných rychlostí 160 km/h a s provozem lokomotiv ČD na celé lince Praha – Hamburk, kde vlaky jezdí rychlostí 200 km/h.

Důvody pro pronájem dalších „rychlých“ lokomotiv vysvětluje předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek: „Od příštího roku chceme rozšířit počet velmi rychlých vlaků s rychlostí 160 km/h. Touto rychlostí chceme nově jezdit na 4. koridoru z Prahy do Českých Budějovic a Lince a chceme zrychlit i další vlaky z Prahy směrem na východ republiky. Zároveň musíme plnit naše závazky z mezistátní dohody s DB při provozu linky Praha – Hamburk. Na této trati se jezdí rychlostí až 200 km/h a naše lokomotivy tam budou jezdit v celé trase. Proto potřebujeme více rychlých lokomotiv, než máme dnes.“ S ohledem na zavádění vyšších rychlostí na českých koridorech a na zahraničních linkách uvažují České dráhy v budoucnosti o pořízení dokonce až tří desítek takových lokomotiv (včetně nyní poptávaných 10 kusů lokomotiv).

Poptávané lokomotivy mají splnit náročné požadavky na mezistátní expresní dopravu. Musí jít o třísystémové stroje pro oba v České republice využívané systémy 3 kV DC a 25 kV 50 Hz AC a pro systém využívaný v Německu a v Rakousku 15 kV 16,7 Hz AC. Rychlost musí být nejméně 200 km/h a výkon nejméně 5 000 kW. Lokomotivy musí být schváleny pro provoz v České republice, ale také v Německu, v Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Musejí být vybaveny příslušnými komunikačními a zabezpečovacími systémy, např. GSM-R, TRS, ETCS level 2.

Součástí pronájmu musí být také zaškolení strojvedoucích a technického personálu a zajištění full servisu v oblasti údržby a oprav, včetně zajištění náhradních dílů.

České dráhy plánují využít lokomotivy především při vozbě vlaků EuroCity na lince Praha – Hamburk, a to již během jízdního řádu 2017.

Předpokládané náklady na desetiletý pronájem všech 10 lokomotiv včetně veškerého servisu je přibližně 1,3 miliardy Kč.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: E-mobilita na vzestupu, výhodnější tarify přispěly k růstu registrovaných řidičů na 27 tisíc

14:54 ČEZ: E-mobilita na vzestupu, výhodnější tarify přispěly k růstu registrovaných řidičů na 27 tisíc

V 1. čtvrtletí řidiči odebrali v síti ČEZ přes1,8 mil. kWh zelené elektřiny. To je o 65 % více, než …