ČD si chtějí pronajmout 10 expresních lokomotiv, vyhlásily soutěž

25.04.2016 21:23

České dráhy vyhlásily evropské výběrové řízení na desetiletý pronájem deseti expresních vícesystémových elektrických lokomotiv pro rychlost 200 km/h.

ČD si chtějí pronajmout 10 expresních lokomotiv, vyhlásily soutěž
Foto: red
Popisek: ČD - logo
reklama

Pronájem lokomotiv souvisí s připravovaným rozšířením počtu vlaků provozovaných rychlostí 160 km/h a s provozem lokomotiv ČD na celé lince Praha – Hamburk, kde vlaky jezdí rychlostí 200 km/h.

Důvody pro pronájem dalších „rychlých“ lokomotiv vysvětluje předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek: „Od příštího roku chceme rozšířit počet velmi rychlých vlaků s rychlostí 160 km/h. Touto rychlostí chceme nově jezdit na 4. koridoru z Prahy do Českých Budějovic a Lince a chceme zrychlit i další vlaky z Prahy směrem na východ republiky. Zároveň musíme plnit naše závazky z mezistátní dohody s DB při provozu linky Praha – Hamburk. Na této trati se jezdí rychlostí až 200 km/h a naše lokomotivy tam budou jezdit v celé trase. Proto potřebujeme více rychlých lokomotiv, než máme dnes.“ S ohledem na zavádění vyšších rychlostí na českých koridorech a na zahraničních linkách uvažují České dráhy v budoucnosti o pořízení dokonce až tří desítek takových lokomotiv (včetně nyní poptávaných 10 kusů lokomotiv).

Poptávané lokomotivy mají splnit náročné požadavky na mezistátní expresní dopravu. Musí jít o třísystémové stroje pro oba v České republice využívané systémy 3 kV DC a 25 kV 50 Hz AC a pro systém využívaný v Německu a v Rakousku 15 kV 16,7 Hz AC. Rychlost musí být nejméně 200 km/h a výkon nejméně 5 000 kW. Lokomotivy musí být schváleny pro provoz v České republice, ale také v Německu, v Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Musejí být vybaveny příslušnými komunikačními a zabezpečovacími systémy, např. GSM-R, TRS, ETCS level 2.

Součástí pronájmu musí být také zaškolení strojvedoucích a technického personálu a zajištění full servisu v oblasti údržby a oprav, včetně zajištění náhradních dílů.

České dráhy plánují využít lokomotivy především při vozbě vlaků EuroCity na lince Praha – Hamburk, a to již během jízdního řádu 2017.

Předpokládané náklady na desetiletý pronájem všech 10 lokomotiv včetně veškerého servisu je přibližně 1,3 miliardy Kč.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

ČEZ pomůže dětem s fyzikou, chystá i soutěž o 200 000 korun

13:18 ČEZ pomůže dětem s fyzikou, chystá i soutěž o 200 000 korun

Domácí výuku fyziky si děti a studenti mohou zpestřit díky obnovenému projektu Vím proč od Skupiny Č…