ČEZ: Českokrumlovská rallye pro elektromobily odstartovala od Jaderné elektrárny Temelín

20.05.2022 14:12 | Komerční článek

Na zaručeně bezemisní elektřinu dnes odstartovalo 41 posádek jubilejního desátého ročníku ČEZ Czech New Energies Rallye. Ekologická auta symbolicky třídenní etapovou soutěž zahájily u největšího českého bezemisního zdroje - Jaderné elektrárny Temelín. Závody elektromobilů jsou součástí světového poháru FIA ecoRally Cup a konají se souběžně s 49. ročníkem Rallye Český Krumlov.

ČEZ: Českokrumlovská rallye pro elektromobily odstartovala od Jaderné elektrárny Temelín
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Na 41 posádek, z toho deset zahraničních, čeká během tří dní šestnáct zkoušek pravidelnosti a 600 kilometrů. Vůbec premiérově závod odstartuje od Jaderné elektrárny Temelín. A bezemisní temelínská elektřina bude elektromobily pohánět také první stovky kilometrů. Organizátoři totiž k Temelínu přistavili hned několik mobilních dobíjecích stanic napojených na jihočeskou jadernou elektrárnu. „Skupina ČEZ je v rozvoji elektromobility velmi aktivní. Po celé zemi provozuje téměř čtyři stovky dobíjecích stanic. U většiny z nich garantuje certifikovanou bezemisní elektřinu. I proto jsme rádi, že můžeme hostit start této prestižní motoristické události právě u naší elektrárny, která jako bezemisní zdroj přispívá k roční úspoře přibližně dvanácti miliónů tun CO2,“ uvedl Jan Kruml, ředitel Jaderné elektrárny Temelín, který celý závod také odstartoval.

Po startu z Jaderné elektrárny Temelín zavede trasa jubilejního ročníku ČEZ Czech New Energies Rallye účastníky do atraktivních lokalit Jihočeského kraje, jako například na Šumavu, Lipensko, do Novohradských hor a Českého Krumlova. Vše pak vyvrcholí v sobotu odpoledne na cílové rampě v českokrumlovské Jelení zahradě. Ekologická vozidla přitom nezávodí na čas, ale na přesnost. „Jede se tzv. rallye pravidelnosti. Na úseku se hodnotí dodržování průměrné rychlosti. Na trati je téměř tisíc měřicích bodů. Penalizovány jsou odchylky i jedné desetiny sekundy,“ říká ředitel závodu Pavel Kacerovský.

Všechny posádky přitom musí respektovat pravidla silničního provozu. Jedním z účastníků je herec Jan Dolanský, který má se závodem zkušenosti už z loňského roku. I letos se vydá na trasu se svým bratrem. „Loni jsme tu byli poprvé a celou soutěž si strašně užili. Pořadatel vybírá nádherné trasy a prostředí, člověk si hezky zařídí a zasoutěží. Navíc letošní start v tak úžasném prostředí, jakým Jaderná elektrárna Temelín je, a mít možnost zde i dobíjet, to je opravdu zážitek. Pro mne je to i skvělá příležitost, jak do detailu poznat fungování elektromobilu,“ uvedl populární český herec.

K favoritům soutěže bude určitě patřit loňský obhájce Czech New Energies Rallye a pravidelný účastník FIA ecoRally Cupu Michal Žďárský. V loňském roce obsadil ve světové konkurenci 3. místo. „Ambice máme jen ty nejvyšší, nicméně jsme si vědomi obrovské zahraniční konkurence. Startovní pole kategorie FIA se rok od roku rozšiřuje a vyrovnává, takže to letos v seriálu FIA ecoRally Cup nebudeme mít vůbec snadné. Těšíme se na novou dobíjecí infrastrukturu i možnost v rámci prvního dne navštívit zázemí elektrárny Temelín. Bude to důstojné prostředí, ve kterém lze soutěž takovéhoto formátu zahájit,“ poznamenal jeden z favoritů.

Výsledky 10. ČEZ Czech New Energies Rallye se budou průběžně objevovat na webových stránkách ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

10:04 DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

Pro budovanou linku D a automatizaci stávající linky C Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje na…