ČEZ: Digitalizace školství přispěje ke zvýšení úrovně vzdělávání

23.09.2023 16:44 | Tisková zpráva

Digitalizace je nedílnou součástí modernizace českého systému vzdělávání. Významné inovace probíhají v českých školách od roku 2020, a to za pomoci evropských dotací. Digitalizace školství má zvýšit atraktivitu a efektivitu vzdělávání. Významná část finančních prostředků míří také do Ústeckého kraje, kde může přispět k přípravě potřebných odborníků pro budoucí moderní provozy, které v kraji vzniknou s probíhající transformací a nevyhnutelným odklonem od uhlí. Jedním z nejvýznamnějších odvětví v Ústeckém kraji je energetika, na přípravě budoucích zaměstnanců moderních energetických provozů spolupracuje s ministerstvem školství a krajem i Skupina ČEZ. Na Střední škole ESOZ v Chomutově se dnes za účasti ministra školství Mikuláše Beka i generálního ředitele ČEZ Daniela Beneše uskutečnilo pilotní vysílání unikátních on-line prohlídek Virtuálně v elektrárně, které začínají již svůj čtvrtý ročník.

ČEZ: Digitalizace školství přispěje ke zvýšení úrovně vzdělávání
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

„Digitalizace školství je nezbytná. Pomůže zkvalitnit, zefektivnit a zároveň zatraktivnit výuku, aby naše školy připravovaly potřebné odborníky napříč obory. Důležité je také prohlubovat spolupráci s firmami. Příkladem mohou být i vlastní vzdělávací programy společnosti ČEZ, včetně virtuální prohlídky Virtuálně v elektrárně,“ říká ministr školství Mikuláš Bek. Na pokročilé digitální učební pomůcky a na prevenci digitální propasti rozdělilo MŠMT v roce 2022 do škol 1,45 mld. Kč, finanční podpora pokračuje i v tomto roce, kdy školy obdrží celkem 1,16 mld. Kč.

Virtuálně v elektrárně je unikátní vzdělávací program zaměřený na energetická témata. Jedná se o interaktivní, živé prohlídky elektráren (Temelín, Dukovany, Obnovitelné zdroje energie a letos nově i Dlouhé stráně) a také distribuční soustavy. Prohlídky probíhají na dálku, není k nim tak potřeba nic víc než připojení k internetu, interaktivní tabule ve třídě a počítač.

„Odborní zaměstnanci jsou pro každou firmu základ úspěchu. Je potřeba, aby žáci a studenti měli zájem o technické obory, bez nich se totiž v budoucnu neobejdeme. Čeká nás rozsáhlá transformace energetiky směrem k zelené budoucnosti, pro kterou budeme potřebovat množství nových pracovních sil i v oborech, jež dosud v České republice tradici nemají. Zájem žáků o technické obory vzniká většinou právě ve školách, proto se ČEZ vzdělání věnuje systematicky a snaží se prezentovat energetiku poutavým způsobem,“ říká generální ředitel ČEZ Daniel Beneš, který se dnešního pilotního vysílání Virtuálně v elektrárně zúčastnil.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Lubomír Zaorálek byl položen dotaz

Na kolik je pro vás téma bezpečnosti prioritou?

Jak byste k zajištění naší obrany a bezpečnosti přistupovali vy? Chápu dobře, že nejste pro navyšování výdajů na naši obranu? A jak se stavíte k pomoci Ukrajině a díváte se na to, kolik Ukrajinců tu je?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NKÚ: Prostředky „Modernizačního fondu“ na podporu OZE směřují výhradně do fotovoltaických elektráren

22:14 NKÚ: Prostředky „Modernizačního fondu“ na podporu OZE směřují výhradně do fotovoltaických elektráren

Vláda ČR v roce 2024 rozhodla, že do roku 2030 bude 30 % spotřebované energie pocházet z obnovitelný…