ČEZ: Služby ombudsmana loni využilo přes 800 zákazníků, v říjnu oslaví patnáct let působení

26.02.2024 14:46 | Tisková zpráva

Na Ombudsmana ČEZ se v roce 2023 obrátilo 815 zákazníků. Oproti předchozímu roku se jedná o mírný pokles, což kopíruje postupné odeznívání energetické krize. I nadále ale zákazníci vyhledávají tuto službu mnohem častěji než v předkrizovém období.

ČEZ: Služby ombudsmana loni využilo přes 800 zákazníků, v říjnu oslaví patnáct let působení
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Ombudsman uznal oprávněnost 46 podnětů, více než třetina ovšem spadá do kategorie „specifického přístupu“, kdy ombudsman požádá příslušnou společnost Skupiny ČEZ, aby vyhověla zákazníkovi, jehož podání je neoprávněné, ale ocitl se v mimořádně těžké životní situaci. Letos v říjnu uběhne 15 let od okamžiku, kdy ČEZ jako první v České republice institut ochránce práv zákazníků zavedl.

V období energetické krize se zákazníci se svými případnými trablemi a potížemi v mnohem větší míře obracejí na ombudsmana, který nezávisle posoudí jejich situaci. Ačkoliv v loňském roce vyřizoval ochránce práv zákazníků ČEZ Josef Sedlák se svým týmem o desetinu méně podnětů než v roce 2022, přesto patří počet 815 přijatých případů k nejvyšším za téměř 15 let jeho působení v této funkci. Institut ombudsmana zavedla společnost ČEZ jako jedna z prvních energetik v Evropě a jako úplně první v České republice. Šetří případy zákazníků, kteří nebyli spokojeni s vyřízením své stížnosti či reklamace podané u příslušné společnosti ze Skupiny ČEZ.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Věříte Zelenskymu?

Je nebo není podle vás pravda, že některé české firmy dodávají Rusku stroje k výrobě zbraní? Mě na tom zaráží, že pro svá tvrzení nepředložil žádný důkaz a jestli má pravdu, jak to, že on to ví a politici této země ne? A taky, jestli je to pravda, co bude dál? Hrozí něco daným firmám? Ještě by mě za...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČPZP: Většina smluv o cestovním pojištění je uzavírána levněji online, na pobočku zamíří jen každý pátý cestovatel

11:15 ČPZP: Většina smluv o cestovním pojištění je uzavírána levněji online, na pobočku zamíří jen každý pátý cestovatel

Počet lidí, kteří si před cestou do zahraničí sjednají pojistnou smlouvu prostřednictvím internetový…