„Zjišťovali jsme názory žáků, zajímalo nás, co jim činí největší problémy. Ukázalo se, že k fyzice přistupují jako by byla uzavřeným světem. Děti si zkrátka neumí představit praktickou využitelnost probírané látky a z přírodovědných předmětů mají strach,“ říká docent Gerhard Höfer ze Západočeské univerzity v Plzni. Na jeho slova navazuje Pavel Puff, manažer Útvaru strategický nábor Skupiny ČEZ tím, že právě proto Skupina ČEZ spouštějí stránky www.vimproc.cz, které zůstanou přístupné i po ukončení soutěže a stanou se tak interaktivní pomůckou při výuce pro každého, kdo na ně zavítá.
„K praktické fyzice se snažíme přivést už školáky, kteří se s ní poprvé setkávají během výuky na druhém stupni základních škol a samozřejmě i středoškoláky. Nejčastěji pro ně připravujeme soutěže vedoucí k vlastní aktivitě. Určitý experiment totiž vyžaduje víc energie než klikání u počítačové hry. Nyní tak mají možnost prostřednictvím natočených videí, třeba i za pomoci svých učitelů, během dvou až tří minut vysvětlit určitý fyzikální jev,“ uvedl Pavel Puf.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČEZ