ČEZ letos investuje na Dlouhých stráních přes 400 mil. Kč

17.04.2024 10:04 | Tisková zpráva

Společnost ČEZ letos vynaloží na investice a opravy vodní přečerpávací elektrárny Dlouhé stráně přes 400 milionů korun, téměř čtyřikrát více než vloni. Ještě o něco vyšší investice jsou v plánu i na příští rok. Souvisí to s postupnou obnovou důležitých částí turbosoustrojí, které po téměř 30 letech provozu elektrárny pomalu dosluhují. Hlavním cílem je zajistit i do budoucna spolehlivý provoz elektrárny, která je pro českou energetiku stále významnější – kromě vykrývání ranních a večerních energetických špiček se nyní Dlouhé stráně mnohem častěji využívají jako akumulátor energie, který slouží k zajištění rovnováhy v přenosové soustavě v souvislosti s rostoucí výrobou elektřiny z obnovitelných zdrojů.

ČEZ letos investuje na Dlouhých stráních přes 400 mil. Kč
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Význam Dlouhých strání si uvědomujeme a pravidelně investujeme do zvýšení spolehlivosti provozu a bezpečnosti elektrárny. Letos a v příštím roce půjde o důležitou modernizaci zařízení obou soustrojí. Tím ale práce rozhodně neskončí, po roce 2030 nás čekají další a ještě významnější investice,“ vysvětlil ředitel vodních elektráren ČEZ Róbert Heczko.

Hlavní letošní investice se soustředí na turbosoustrojí TG2 – v plánu je například výměna statorového vinutí a vystředění celého soustrojí, upgrade hardwaru řídícího systému, modernizace buzení, oprava hydromotorů a nové vnitřní nátěry přivaděčů vody z horní nádrže do turbíny. Kromě toho se počítá i s mnoha drobnějšími pracemi, například opravou mostů na silnici vedoucí k horní nádrži, důležitá bude také instalace stacionárního jeřábu u dolní nádrže, který zajistí vyšší bezpečnost.

Budeme opravovat velkou část soustrojí, což znamená, že musíme stator i rotor vytáhnout takzvaně na pozici, tedy na speciálně vyztužená místa v turbínové kaverně. Technicky náročná bude také oprava hřídele, která se bude provádět na soustruhu až v Plzni,“ upřesnil šéf elektrárny Ludvík Štrobl. Hřídel rozloženou na dvě části, z nichž jedna váží 28 a druhá skoro 33 tun, převezou do Plzně speciálně upravené tahače.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známka

Podle vás její zdražování není na místě a já s vámi úplně souhlasím. Zajímá mě tak jedno. Když budete ve vládě, zastavíte zdražování? A neuvažujete třeba i zlevnění, protože tato vláda ji zvedla dost, i když jak sám tvrdíte to neodpovídá stavu, v jakém u nás dálnice jsou. A ještě proč není nic jako ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

BESIP: Počet obětí dopravních nehod je nejnižší v historii

22:31 BESIP: Počet obětí dopravních nehod je nejnižší v historii

Dopravní nehody v Česku si za prvních sedm měsíců roku vyžádaly 218 lidských životů, z toho 28 motoc…