ČVUT zve na Den s formulemi

09.09.2019 17:05

Ve středu 2. října 2019 se již tradičně změní Technická ulice v závodní okruh, kde budou k vidění při ukázkových jízdách dvě nejnovější formule a tři motocykly studentských týmů z ČVUT.

ČVUT zve na Den s formulemi
Foto: ČVUT
Popisek: ČVUT, logo.

Den s formulemi a závodními motocykly láká fanoušky motorsportu a elektromobility. Při předváděcích jízdách mohou diváci obdivovat formule a motocykly se spalovacím motorem nebo elektrickým pohonem. 

Akce začíná tiskovou konferencí, která se bude konat od 9 hodin v prostorách FEL Caffé na Fakultě elektrotechnické ČVUT (Technická 2, Praha 6). Konstruktéři soutěžních týmů z Fakulty strojní a Fakulty elektrotechnické ČVUT zde poskytnou zajímavé informace o návrhu a stavbě obou formulí. Také se s vámi podělí o jejich cestu za mimořádnými úspěchy získanými na evropských soutěžích Formula Student v letošní závodní sezóně. Oba týmy stanuly na stupních vítězů. Formule se spalovacím motorem dosáhla třetího místa na mezinárodní soutěži v Itálii a na mosteckém polygonu dokonce místa prvního. Tým konstruující elektrickou formuli vybojoval v Mostě druhé místo. 

Předváděcí jízdy studenti odstartují v 10 hodin. Na akci Den s formulemi studenti představí osmou generaci formule s elektrickým pohonem týmu eForce FEE Prague Formula a tým CTU CarTech již jedenáctý monopost se spalovacím motorem. Formule budou startovat v Technické ulici každou hodinu, od 10 až do 14 hodin. Dále se představí studentský tým CTU Lions z Fakulty dopravní ČVUT. Z dílny CTU Lions budou k vidění 2 motocykly se spalovacím motorem a jeden s motorem elektrickým. Jedná se o silniční závodní motocykly podobné kategorii Moto3 účastnící se okružních závodů ve Španělsku v rámci soutěží Motostudent a MotoEngineering cup.

Kromě dynamických ukázek bude souběžně probíhat prezentace inovací a technických řešení obou formulí a všech motocyklů na jejich stáncích. Návštěvníci se dozvědí zajímavosti o formulích i jejich tvůrcích. Týmy konstruující formule tvoří průměrně 30 studentů bakalářského a magisterského studia, kteří studují především na Fakultě strojní a Fakultě elektrotechnické ČVUT. V týmu spalovací formule se jedna skupina zabývá technickým řešením monopostu a v týmu elektrické formule existuje kromě mechanické skupiny také speciální skupina, která řeší elektrickou stránku vozu. Každý student účastnící se konstrukce, stavby, testování, závodu a dalších události spojených s projektem, si v praxi vyzkouší technické, lidské i jazykové dovednosti a znalosti. Kromě vítězství v evropské soutěži Formula Student/SAE, projekt poskytuje studentům skvělé zkušenosti a přípravu na povolání pro budoucí inženýry. Tým CTU Lions tvoří průměrně 10 studentů převážně z Fakulty dopravní ČVUT. Tým je rozdělen na dvě základní skupiny studentů řešící samotnou konstrukci, jízdní vlastnosti motocyklů a ekonomickou stránkou a návrh sériové výroby každého vyvíjeného motocyklu.

Stručná fakta o studentských formulích

FS.11 se spalovacím motorem
Tým CTU CarTech se při návrhu letošní formule zaměřil především na snížení celkové hmotnosti a zvýšení aerodynamické účinnosti vozu. Hlavními změnami bylo prodloužení monokoku, přemístění předních tlumičů dovnitř monokoku, změna pozice tlumiče hluku a použití nově dvou menších chladičů motoru po stranách vozu. Výsledkem nejen těchto změn je výsledná hmotnost vozu 190 kg, což je méně než kdy dříve. 

FSE.08 s elektrickým pohonem
Tým eForce FEE Prague Formula staví každoročně novou formuli. Její největší předností ve světové konkurenci je vlastní návrh a výroba veškeré elektroniky. Formule má pohon všech 4 kol, kde je pomocí aktivního elektronického diferenciálu řízen každý motor zvlášť. Vůz s označením FSE.08 má nový monokok, který umožnil zástavbu optimalizovaného akumulátoru s ještě lepším chlazením. To slibuje rychlejší časy při nejdelší disciplíně, jejíž dráha dosahuje 22 km.

Stručná fakta o studentských motocyklech

CTU Lions EVO 1 Petrol
První motocykl z dílny CTU Lions pro sezónu 2015/2016 soutěže motostudent. Jedná se motocykl s motorem Honda 250 CBR o výkonu 19,4 kW. Motocykl má trubkový rám z oceli s hliníkovými bočnicemi. Na okruhu Aragon dosáhl motocykl rychlosti 149 km/h.

CTU Lions EVO 1.1 Electric
Rám motocyklu vychází z předlohy EVO 1 Petrol shodně se zadním cantilever odpružením, ale je vybaven elektrickým motorem o špičkovém výkonu 20 kW a točivém momentu 65 Nm. Elektrickou energii zajišťují baterie LiMn204/LiNi02 a kapacitě 6 kWh. Na okruhu Aragon motocykl dosáhl rychlosti 172 km/h.

CTU Lions EVO 2 Petrol
Tento motocykl obsahuje motor KTM RC 250 o výkonu 23 kW. Koncept motocyklu zohledňuje snahu snížení hmotnosti trubkovým rámem z chrom molybdenové oceli. Zadní odpružení je přepákované. Společně s motocyklem EVO 1.1 Electric se EVO 2 Petrol zúčastnil jak finále soutěže Motostudent 2017/2018 na okruhu Aragon, kde dosáhl rychlosti 169 km/h, tak i Motoengineering cupu na okruhu Albacete.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Přidělování bytů - obvinění 6 osob

22:04 Policie ČR: Přidělování bytů - obvinění 6 osob

Kriminalisté Národní centrály proti organizovanému zločinu služby kriminální policie a vyšetřování (…