Oblečení nakupuje nejméně jednou nebo vícekrát do měsíce 44 % Čechů, 37 % pak sezonně, tedy zhruba čtyřikrát do roka. Častěji přitom nakupují ženy a mladší respondenti. Při nákupu oblečení stále dominují obchodní centra. Z průzkumu realizovaného společností STEM/MARK vyplývá, že nákupy zde obstarává téměř 97 % české populace a pro 12 % dotazovaných jsou dokonce obchodní centra jediným místem, kde své oděvy pořizují. Zároveň však sílí také význam specializovaných obchodů a e-shopů. Alespoň občas do specializovaného obchodu zavítá více než 80 % Čechů, on-line pak nakupuje 79 % respondentů.
Nejdůležitějším kritériem při výběru nového oblečení je spolu s cenou, která hraje hlavní roli zejména pro mladší generaci, také kvalita. Celých 33 % dotázaných uvedlo, že je pro ně nejdůležitějším faktorem, podle kterého se při nákupu rozhodují. Třetina respondentů však za důležitou označila také tzv. udržitelnost módy – tedy kde, jakým způsobem a za jakých podmínek bylo oblečení vyrobeno.
Atraktivní česká móda

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva