Česká obchodní inspekce: Nejen slevy doznají velkých změn

09.01.2023 22:11 | Tisková zpráva

Česká obchodní inspekce upozorňuje na účinnost novely zákona o ochraně spotřebitele, která má zásadní dopad na obchodníky především v souvislosti se slevovými akcemi.

Česká obchodní inspekce: Nejen slevy doznají velkých změn
Foto: coi.cz
Popisek: Česká obchodní inspekce - logo

 „Při určování slevy u výrobků budou muset obchodníci nově vycházet výhradně z nejnižší ceny za posledních 30 dní, za kterou výrobek prodávali,“ řekl ředitel České obchodní inspekce Jan Štěpánek. 

Změny se budou týkat například také recenzí. Kdo bude například na svém webu uvádět recenze, musí transparentně sdělit, jakým způsobem recenze ověřuje, případně informovat jasně a srozumitelně spotřebitele o skutečnosti, že recenze nejsou ověřené. Změny jsou účinné od 6. ledna 2023.

Slevu bude nutné nově stanovit z té ceny, která byla nejnižší cenou za posledních 30 dní. Uvedené platí pro všechny formy prodeje výrobků, kromě takového zboží, které podléhá rychlé zkáze a s krátkou dobou spotřeby.  

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Problémy

Já s vámi úplně souhlasím v tom, že byste jako politici měli řešit opravdové problémy lidí, ale bohužel byli jste snad jiní, když jste byli v opozici? Jak dlouho se třeba debatovalo o pro mě nesmyslné korespondenční volbě. A k těm opravdovým problémům. Jaké jsou pro vás hlavní 3, které hodláte do ko...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Královéhradecký kraj: Osvětová kampaň, jak se chovat na horách

16:13 Královéhradecký kraj: Osvětová kampaň, jak se chovat na horách

Královéhradecký kraj zahájil preventivní mediální kampaň Se chovej, jejímž cílem je připomenout veře…