Česká pošta: Počet listovních zásilek opět poklesl, tentokrát i kvůli pandemii

22.01.2021 19:38

Česká pošta každoročně eviduje pokles odesílaných listovních zásilek. Souvisí to se stále rozšířenější formou elektronické komunikace. V loňském roce pak do množství dopisů, přepravovaných Českou poštou, výrazně zasáhla také pandemie koronaviru. Oproti roku 2019 tak loni Pošta evidovala pokles o 12 % všech typů listovních zásilek na současných 214 milionů.

Česká pošta: Počet listovních zásilek opět poklesl, tentokrát i kvůli pandemii
Foto: Archiv
Popisek: Česká pošta
reklama

„Lidé stále méně odesílají klasické dopisy. Jejich počet se tradičně zvýší v období svátků, jako jsou Vánoce a Velikonoce a taky v období dovolených, kdy lidé posílají pohlednice svým známým. To ale loňský rok příliš neumožňoval,“ vysvětluje Roman Knap, generální ředitel České pošty a dodává: „Jen pro zajímavost, kvůli koronaviru jsme od března do června 2020 přišli o více než 6 milionů kusů listovních zásilek.“ Pokles byl nejvýraznější u obyčejných listovních zásilek, které ze 174 milionů odeslaných v roce 2019 poklesly loni na 151 milionů, tedy o 13 %.

„Česká pošta se trendu úbytku listovních zásilek snaží přizpůsobovat. Příkladem je Pohlednice Online, u které zaznamenáváme trvalou oblibu mezi zákazníky. Celkem od začátku éry Pohlednice Online, tedy od roku 2015, s námi do prosince 2020 posílalo pohlednice téměř 400 tisíc uživatelů. Ti poslali 3,3 milionu Pohlednic Online,“ vysvětluje Roman Knap.

V prosinci 2020 se odeslalo 177 074 kusů, v prosinci 2019 „jen“ 119 826 kusů. Absolutní denní rekord v počtu odeslaných Pohlednic Online pak tvoří neděle 20. 12. 2020, kdy uživatelé odeslali 16 599 kusů.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Veřejný ochránce práv: Zavedení nezávislého stížnostního mechanismu v sociálních službách mohou působit jako prevence

13:23 Veřejný ochránce práv: Zavedení nezávislého stížnostního mechanismu v sociálních službách mohou působit jako prevence

Veřejný ochránce práv opakovaně – a dosud neúspěšně — vyzývá zákonodárce k vytvoření dalších pojiste…