„Vybrali jsme si podobu Medúzy jako symbol našich kriminálních příběhů. Co jeden jedovatý had v její hlavě, to jeden příběh, jeden zločin, jedno zlo,“ říká režisér Filip Renč a dodává: „Je pro nás velkou výzvou přijít v dnešní bohaté produkci detektivek a kriminálek s originálním realizačním řešením. Jednotlivé příběhy jsou tedy kombinací skutečných kriminálních případů a fikce autorů. Co se týká stylu vyprávění i hudební dramaturgie, rád bych obnovil atmosféru českých kriminálek ze šedesátých let. Jednoduchá, výrazná hudba, napětí, účelné dialogy, tajemná atmosféra a minimální barevnost obrazu.“ Ústřední tým brněnských kriminalistů vede Jitka Čvančarová. „Je to asi poprvé, kdy využívám značnou část své vlastní mužské energie. A protože jdu často do akce se zbraní, bylo nutné projít výcvikem. Ale netroufám si tvrdit, že umím střílet.“
Štáb Hlavy Medúzy natáčel na Brněnsku, Blanensku i v samotné moravské metropoli. Scenárista Petr Hudský zná tyto lokace velmi dobře. Pro Českou televizi totiž napsal scénáře ke všem třem sériím detektivky Labyrint. Seriál tehdy na jižní Moravě režíroval Jiří Strach, který si v Hlavě Medúzy také zahraje. Vystupuje jako režisér v případu vraždy při natáčení westernového filmu. „Labyrint měl odlišný námět. Tentokrát přišel Petr Hudský s dramaturgem Milošem Zahradníkem s jednodušším rámcem epizodických kriminálních příběhů s vyřešením každého z nich v daném dílu. Zločiny, které náš tým čekají, jsou mimořádně závažné. Místo brutality, krve a násilí však divákovi nabízíme napínavou podívanou díky důmyslnosti daných skutků, pachatelů i policistů,“ říká kreativní producentka Jiřina Budíková.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva