Nejvíce změn ve vnitrostátní dálkové dopravě v novém jízdním řádu mohou očekávat obyvatelé západní a severozápadní části republiky, jak upozorňuje Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu: „V rámci trvající smlouvy s objednavatelem, kterým je u dálkových spojů ministerstvo dopravy, zavedeme větší počet spojů mezi Prahou a Plzní a tyto vlaky také zrychlí. Denně spojí Prahu a Plzeň až 31 párů vlaků a expresy překonají vzdálenost mezi pražským Smíchovem a Plzní za 1 hodinu a 18 minut.“ Díky tomu se zrychlí také cesta do Mariánských Lázní nebo Chebu přibližně o čtvrt hodiny na 2 hodiny a 54 minut.
„V Západních expresech z Prahy přes Plzeň do Chebu nabídneme také větší pohodlí, když do nich nasadíme modernizované vagóny. V těchto spojích nabídneme například i dětské kino pro nejmenší cestující. Lepší vozy přislíbil také náš německý partner pro vlaky, které spojí Prahu s Domažlicemi. Ty dostanou nově sedm párů přímých vlaků do Prahy namísto současných čtyř. Na komfortnější soupravy se mohou těšit i cestující na podkrušnohorské rychlíkové lince z Chebu přes Sokolov, Karlovy Vary, Chomutov, Most a Teplice do Ústí nad Labem, které pak pokračují bez zastavení do Prahy. V těchto vlacích budou zařazeny hlavně velkoprostorové klimatizované vagóny, které jezdily také ve vlacích EuroCity a InterCity například do Vídně nebo do Budapešti,“ upozornil Michal Štěpán na zvýšení kvality vlaků, která spojí Prahu se západem a severozápadem republiky.
České dráhy tak pokračují v trendu nahrazování starších vozů na rychlíkových linkách moderními vozy vybavenými především klimatizací a elektrickými zásuvkami. Během let 2018 a 2019 v nich bude navíc instalováno Wi-Fi připojení k internetu tak, aby v roce 2019 všechny vlaky dálkové dopravy sestavené z klasických vozů nabízely cestujícím Wi-Fi jako běžný standard. „V novém jízdním řádu nabídneme moderní komfortní vozy už na patnácti z 21 linek na hlavních elektrifikovaných tratích. Vedle expresních linek vypravíme v novém jízdním řádu modernizované vagóny také na šest klasických rychlíkových linek a u několika dalších tras zařazujeme postupně další jednotlivé moderní vozy,“ upozornil Michal Štěpán z Českých drah.
K menším změnám dochází také u některých dalších dálkových linek, například na Moravě dojde ke zrychlení cest mezi Hodonínem a Brnem. „Cesta z Hodonína do Brna bude nově trvat jen 56 minut, o 10 minut méně. V opačném směru se zrychlí o 7 minut na celkových 57 minut. Obyvatelé Hodonína tak při pravidelném dojíždění do Brna za týden ušetří na cestování téměř 1,5 hodiny svého času,“ upozornil Michal Štěpán. Kvůli zachování přípojů v další části trasy ale prodlouží tyto rychlíky svůj pobyt v Hodoníně na 11, resp. 14 minut.
Přehled významných změn v dálkové vnitrostátní dopravě v JŘ 2018
SuperCity Pendolino

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva