České dráhy chtějí dále zlepšovat služby pro handicapované

25.09.2015 13:58 | Zprávy

Na spolupráci ve zlepšování informovanosti o možnostech přepravy osob s handicapem na železnici se společně domluvili zástupci kapely The Tap Tap, vedení Českých drah a paní Daniela Komanická.

České dráhy chtějí dále zlepšovat služby pro handicapované
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Jednání inicioval kapelník The Tap Tap Šimon Ornest na základě případu vozíčkářky Daniely Komanické, která v červnu tohoto roku absolvovala jízdu vlakem z Prahy do Hradce Králové a zpět ve služebním voze BDs. Tyto kombinované vozy nemají bezbariérové oddíly a vedle pěti kupé pro cestující slouží také pro přepravu zásilek a zavazadel, nejsou tedy primárně určeny k přepravě cestujících na vozíku. Svůj zážitek Daniela následně zveřejnila na svém FB profilu a ten se setkal se značnou odezvou veřejnosti i médií.

Ze společného jednání, které se neslo ve velmi vstřícném duchu, vyšlo najevo, že za vzniklou situací stojí špatná informovanost o rezervačních lhůtách přepravy cestujících s handicapem.

„Přepravujeme několik tisíc vozíčkářů ročně a spustili jsme i webovou aplikaci »S ČD bez překážek«. Na většině tras disponujeme bezbariérovými vozy. Při využití těchto spojů (označených logem vozíčkáře) je rezervace 24 hodin předem nutná pouze pokud cestující potřebuje dopomoc zaměstnanců ČD, například s obsluhou elektrických nájezdových plošin. Pokud cestující nemůže využít k přepravě bezbariérový spoj, je nutné cestu oznámit minimálně 48 hodin předem. V této lhůtě dokážeme k vybranému vlaku připojit bezbariérový vůz. V případě, že cestující oznámí svou cestu v kratším čase, tj do 24 hodin, jsou ČD schopny přepravit jej, ale přeprava nemusí být zcela komfortní. Personál ČD zajistí nástup a výstup z vozu,“ řekl na vysvětlenou případu Roman Šulc, vedoucí oddělení tarifů a přepravních podmínek Českých drah.

Na dotaz Daniely Komanické, proč na tento nekomfortní způsob přepravy na zvolené trase nebyla její asistentka zvlášť upozorněna při nákupu jízdenky, odpověděla ředitelka zákaznického personálu ČD Jitka Kubíková: „V tomto konkrétním případě došlo k nedorozumění. Pokladník má povinnost na tuto skutečnost výslovně upozornit a nabídnout komfortnější možnost přepravy. Toto se z poloviny stalo. Naše zaměstnankyně nabídla asistentce paní Komanické jinou, bezbariérovou trasu ve stejném dojezdovém čase, ale s přestupem v Pardubicích. Když však zákaznice na původní trase trvala, o provizorní formě přepravy ji již speciálně neinformovala. Vyvineme veškeré úsilí při školení našich zaměstnanců, aby se podobná situace neopakovala“.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Renáta Zajíčková byl položen dotaz

Dozvěděla jsem se, že řešíte bezpečnost na školách

Zajímalo by mě, zda řešíte i šikanu mezi dětmi a fakt, že se třeba mladiství dopouští kolikrát i dost vážné trestné činnosti a to i na dospělých - třeba na učitelích, seniorech apod? Měla by se podle vás snížit hranice trestně právní odpovědnosti? A pomohlo by to podle vás vůbec? Kde je podle vás ch...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CzechTourism: Česko patří k světové kongresové špičce

16:13 CzechTourism: Česko patří k světové kongresové špičce

Česko znovu potvrdilo své místo mezi předními kongresovými destinacemi světa.