České dráhy opět získaly důvěru Olomouckého kraje k zajištění regionální dopravy

03.05.2019 18:31 | Zprávy

České dráhy budou i v dalších letech vozit cestující na regionálních tratích v Olomouckém kraji. Hejtmanství uzavřelo s Českými drahami první dvě ze tří smluv, které se týkají zajištění regionální dopravy formou přímého zadání. Celkem si Olomoucký kraj objedná dopravní obslužnost ve třech provozních souborech.

České dráhy opět získaly důvěru Olomouckého kraje k zajištění regionální dopravy
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Dnes jsme s panem hejtmanem Oklešťkem podepsali dvě smlouvy na období deseti let, které pokrývají tratě v motorové trakci na Hané a na Jesenicku. Důvěra Olomouckého kraje je pro nás velkým závazkem a České dráhy udělají maximum pro zajištění kvalitní přepravy i v příštích letech,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Miroslav Kupec a dodává: „V rámci provozních souborů Haná a Sever najedou vlaky Českých drah na regionálních tratích 2,349 milionu vlakokilometrů ročně.“

V rámci provozního souboru Haná zajistí České dráhy dopravní obslužnost od 1. ledna 2020 do konce platnosti jízdního řádu 2028/2029. Stejné časové období se týká také souboru Sever. V elektrické trakci se jedná o soubor Elektrická síť – střed a Elektrická síť – nová infrastruktura. Zde budou České dráhy zajišťovat dopravu do konce roku 2022, tedy do doby, než bude dokončena modernizace a elektrifikace trati Olomouc – Uničov – Šumperk. Provozní soubor Elektrická síť zahrnuje ročně dalších 3,270 milionu vlakokilometrů, které vlaky Českých drah v regionu najezdí.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálnice

Nemyslíte, že místo toho dohadování se s vládou, kdo postavil jako dálnici, by bylo na místě řešit spíš to, proč se staví tak pomalu, proč stále není dokončená kompletní dálniční síť a proč třeba na řadě míst, kde dálnice jsou, jsou v dost bídném stavu? A když jsme u toho, jak se ANO v případné příš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Průjezd vlaků Prahou bude plynulejší

7:14 Správa železnic: Průjezd vlaků Prahou bude plynulejší

Správa železnic vybrala projektanta modernizace tratě mezi pražskou Libní a Malešicemi.