National Geographic Traveller Food Festival se už tradičně koná v londýnském v Business Design Centru. A nebylo tomu jinak ani letos. Na místo zamířili milovníci jídla a pití, aby se seznámili s nejnovějšími gastronomickými trendy v rámci celé řady kulinářských workshopů či živých ukázek vaření. Nechyběly ani ochutnávky pokrmů, jejichž prostřednictvím se prezentovaly vystavující subjekty a země. Velký úspěch sklidila česká expozice, která byla letos větší, výraznější a s ještě širším zásahem než v předchozích letech. Zástupci Česka příchozím poskytovali informace jak z oblasti gastronomie, tak i podrobnosti z jednotlivých regionů, ke kterým se vystavované exempláře vztahovaly. Zájemci tak mohli Česko „ochutnat“ hned několika smysly prostřednictvím nádherných fotografií a poutavých videí či degustace jednotlivých jídel a nápojů, zejména pak tuzemských vín.
„Vinařský turismus hraje klíčovou roli v rozvoji nejen tuzemského cestovního ruchu. Ostatně to můžeme jasně vidět třeba na příkladu Itálie či Francie, kde loni nabízeli tamní producenti přes 380 prohlídek a ochutnávek vína na 1 milion obyvatel. V těsném závěsu za těmito zeměmi se v tomto ohledu drží Austrálie, Portugalsko nebo Jižní Afrika. Právě ze zkušeností Portugalska může Česko čerpat. Tato země se v posledních několika letech systematicky soustředí na rozvoj vinařského turismu jako jednoho z prioritních lákadel pro zahraniční návštěvníky. A data ukazují, že se jí daří etablovat se mezi přední světové destinace pro tento typ turismu. Akce typu National Geographic Traveller Food Festival pomáhají šířit věhlas nejen našeho vína daleko za hranice Česka,” říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
„Jsem nesmírně hrdá na to, že se nám podařilo naplnit hlavní cíl naší účasti na této prestižní akci, a to zvýšit zájem o české regiony mezi britskými návštěvníky. Na přípravu jsme vynaložili velké úsilí a naši tvrdou práci doprovodily skvělé výsledky. Bylo to náročné, ale výsledek stojí za to. Prezentace naší krásné a zajímavé země proběhla pod záštitou České ambasády v rámci projektu PROPED a vzbudila velký zájem a obdiv britských i mezinárodních návštěvníků,“ vyzdvihuje ředitelka Zahraničního zastoupení CzechTourism v Londýně Katarína Hobbs.
Jedním z vrcholů české expozice byla řízená degustace ve Wine and Spirit Theatre.
„Představili jsme Česko jako atraktivní destinaci pro vinařský turismus a nutno říct, že naše vína příchozí překvapila svou kvalitou a rozmanitostí. Denně se prezentací zúčastnilo na osm desítek návštěvníků zajímajících se o mezinárodní vína a vinařský turismus,“ doplňuje projektový manažer Národního vinařského centra Patrik Kubát,

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva