CzechTourism: Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024 jako příležitost pro český cestovní ruch

03.05.2024 16:05 | Tisková zpráva

S blížícím se začátkem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024, které proběhne od 10. do 26. května, roste počet rezervací v hromadných ubytovacích zařízeních v Česku. Aktuálně si lidé na první víkend šampionátu zamluvili v Praze už bezmála 86 % a v Ostravě 75 % tamních ubytovacích kapacit. Nárůst zájmu potvrzují i další regiony, zejména ty, které jsou nedaleko uvedených měst. Data Institutu turismu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism tak potvrzují, že MS v ledním hokeji, na které se chystají fanoušci ze všech koutů světa, představuje významnou příležitost pro český cestovní ruch.

CzechTourism: Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024 jako příležitost pro český cestovní ruch
Foto: wien.czechcentres.cz
Popisek: CzechTourism

Mistrovství světa v ledním hokeji má obrovský potenciál, pokud jde o propagaci Česka v zahraničí, a to díky značnému mezinárodnímu zásahu. Dokládají to též čísla z roku 2015. Podle Českého svazu ledního hokeje (Český hokej) se jednalo o dosud nejnavštěvovanější turnaj v historii, pokud jde o celkový počet návštěvníků. Tehdy šampionát shlédlo na stadionech 741 690 lidí. V průměru každý zápas navštívilo 11 589 diváků. Rekordních počtů dosáhly také TV sledovanost s více než 1 miliardou diváků, návštěvnost fanzón s 1,2 milionem fanoušků a aktivita na sociálních sítích a oficiálních stránkách IIHF, které navštívilo 6,8 milionu uživatelů. Neméně úspěšné bylo i MS v ledním hokeji, které ČR pořádala v roce 2004, kdy jeden zápas navštívilo v průměru 9 859 fanoušků.

„Tato událost není jen o sportu, ale má také významný ekonomický dopad jak během samotného šampionátu, tak i po jeho ukončení. Na základě zkušeností z minulých let, kdy Česko bylo pořadatelskou zemí, se dá předpokládat, že situace bude obdobná a do Prahy či Ostravy dorazí fanoušci hokejových týmů napříč národnostmi. Vysoké zastoupení pak budou mít hlavně evropské destinace. CzechTourism v tomto ohledu spolupracuje s Českým hokejem a prostřednictvím kanálů MS v ledním hokeji bude prezentovat Česko jako zemi, kterou se vyplatí navštívit a která má hodně co nabídnout. Taková prezentace pomůže následně zvýšit zájem o tuzemsko i počet turistů, kteří se ho rozhodnou poznat. A platí to nejen pro hlavní město a Moravskoslezský kraj, ale i ostatní regiony,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechToursim František Reismüller.

Zahraniční návštěvníci obvykle přijíždějí na více dnů, protože „jejich“ národní tým odehraje během šampionátu několik zápasů. V návaznosti na MS v ledním hokeji roste zájem o ubytovací kapacity a další služby spojené s cestováním, včetně stravování. Šampionát je bezesporu velkou příležitostí pro místní podnikatele, kteří mohou těžit z vysoké návštěvnosti. Čím větší mezinárodní zásah a počet návštěvníků je, tím vyšší je pravděpodobnost, že to bude mít přínos pro hotely, restaurace, kavárny a další provozovny tohoto typu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Referendum

Paní Schillerová, rád bych se zaptal, proč vaše hnutí odmítá referendum o vystoupení z EU a NATO? Pokud převezmece moc v této zemi znamená to, že chce tevládnou stejně jako stávající koalice ve smyslu "my víme, co je pro vás nejlepší"? Jsem přesvědče o tom, že vůle lidu zdemá být rozhodující. V post...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ústecký kraj se úspěšně představil na festivalu Canaletto v Drážďanech

20:16 Ústecký kraj se úspěšně představil na festivalu Canaletto v Drážďanech

Městské slavnosti Canaletto v Drážďanech přilákaly letos rekordních více než 600 000 návštěvníků. V …