CzechTourism připravil fam trip pro významné indické touroperátory

27. 7. 2017 8:04

V rámci výročního incomingového workshopu Czech Republic Travel Trade Day 2017 uspořádala agentura CzechTourism pro zástupce významných indických touroperátorů poznávací cestu po regionech České republiky.

CzechTourism připravil fam trip pro významné indické touroperátory
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

„Pro Českou republiku je Indie strategicky logickým zacílením na jednu z největších oblastí s potenciální klientelou v oblasti cestovního ruchu. To dokládají i statistické údaje z loňského roku, kdy do České republiky přijelo téměř 68 tisíc turistů z této země, přičemž zde strávili 162 tisíc nocí. A podobně rostou i výdaje indických klientů,“ říká ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová. V České republice indičtí návštěvníci utrácejí nadprůměrně v porovnání s ostatními – o cca 30 %, a to kolem 4 000 Kč na osobu a den.

„Indie je v současnosti jedním z trhů, které agentura CzechTourism považuje za dynamicky rostoucí co do počtu příjezdů, tak i přenocování. Česká republika je mezi deseti nejrychleji rostoucími cílovými destinacemi indických turistů v Evropě a do roku 2021 by měl počet výjezdů z Indie do regionu Střední a Východní Evropy vzrůst až o 60 %. Za posledních 5 let se počet indických turistů přijíždějících do České republiky téměř ztrojnásobil,“ komentuje ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

Za účelem podpoření tohoto trendu byl v rámci výročního incomingového workshopu Czech Republic Travel Trade Day v druhé polovině června uspořádán fam trip pro zástupce nejvýznamnějších touroperátorů se zaměřením na outgoing v Indii / SOTC Travel Services, Mercury Travels Limited, FCM Travel Solutions /Flight Shop/ a Fountainhead Entertainment/.

„Na základě předchozí zkušenosti, ale také doporučení od indických zástupců agentury CzechTourism, byly pro prezentaci destinace zvoleny nejdůležitější turistické atraktivity České republiky. Fam trip měl tedy za cíl představit region Jižní Morava, především pak vinařskou oblast kolem města Mikulov a pro Indy velice atraktivní Lednicko-Valtický areál. Poznávání jihu Moravy bylo zakončeno v Brně, odkud poté skupina pokračovala do hlavního města Prahy a následně do Plzně,“dodává ředitelka zahraničních zastoupení Klára Vysloužilová.

Zastávka v Mikulově představovala pro touroperátory gastronomický zážitek jak v podobě tradičního českého jídla, tak samozřejmě i díky degustaci vín od místních vinařů. Kromě gastronomie byla také pro účastníky velice lákavá prohlídka historického centra města včetně návštěvy obřího sudu v mikulovském zámku či ranní výstup na nedaleký Svatý kopeček.

Cesta do Brna vedla přes město Lednice, kde byla připravena projížďka kočárem po romantickém zámeckém parku či netradiční prohlídka zámku Lednice pyšnícího se zápisem na Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Kladně hodnocena byla mimo jiné i návštěva minaretu. V Brně indičtí klienti navštívili prastaré podzemí a vyslechli si například příběh o slavném brněnském drakovi. Návštěvu Brna také zpestřila a zároveň zakončila prohlídka pětihvězdičkového hotelu Barceló.

Z Brna se skupina přesunula do hlavního města Prahy, kde kromě plavby lodí, prohlídky historického centra a Pražského Hradu včetně rozlehlých zahrad, navštívila také tradiční indickou restauraci a absolvovala projížďku historickým vozem po zákoutích města. Velice lákavá byla také procházka po Karlově mostě /známém z indických filmů/ či návštěva Pražského Jezulátka. Zajímavé zpestření programu představovala také prohlídka hotelu Mandarin. Z Prahy se poté skupina touroperátorů přesunula do Plzně, kde už na ně čekal připravený program v rámci Travel Trade Day 2017.

Celý čtyřdenní program fam tripu byl indickými touroperátory velice kladně hodnocen a v budoucnu by mělo dle slov účastníků dojít k zařazení České republiky do nabídky dalších indických cestovních kanceláří. „Česká republika je pro naše klienty velice žádaná destinace a předpokládám, že například zámek Lednice by mohl představovat zajímavou lokaci pro pořádání netradičních konferencí či firemních akcí našich klientů. Tato studijní cesta mi určitě poskytla velice zajímavé podklady pro přípravu balíčků a děkuji tudíž za profesionální přípravu tohoto fam tripu,“ zhodnotil studijní cestu Manoj Nair ze společnosti FCM Travel Solutions.

Agentura CzechTourism predikuje, že počet příjezdů turistů z Indie v následujících letech stále poroste. Tuto vizi by také mělo podpořit otevření zahraničního zastoupení CzechTourism tzv. 2. stupně v Bombaji, odkud jsou od února 2017 prostřednictvím lokální PR agentury veškeré plánované aktivity realizovány.

Rozsah aktivit zahraničních zastoupení 2. stupně včetně kontaktů naleznete ZDE. Kromě spolupráce se zahraničními odborníky a médii realizuje také prezentace, workshopy a školení, kampaně či studijní cesty do České republiky.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

ČEZ: Webové a mobilní aplikace už vítězí nad emaily

7:34 ČEZ: Webové a mobilní aplikace už vítězí nad emaily

Zákaznická obsluha nejvýznamnějšího českého dodavatele energií ČEZ Prodej loni vyřešila téměř 3,5 mi…