DAKO-CZ na Rail Business Days navázalo řadu obchodních kontaktů

15.06.2023 14:27 | Komerční článek

V Trojhalí Karolina v Ostravě se od 5. do 7. června uskutečnily Rail Business Days. Své místo na této akci měla také společnost DAKO-CZ z východočeské Třemošnice. Jediný český výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla využil třídenního setkání firem působících v železničním byznysu k setkání se stávajícími zákazníky i k navázání nových kontaktů. Z tohoto pohledu byla velmi významná delegace z Kanady. Setkání s ní se uskutečnilo pod záštitou ACRI, asociace sdružující podniky českého železničního průmyslu.

DAKO-CZ na Rail Business Days navázalo řadu obchodních kontaktů
Foto: dako-cz.cz
Popisek: DAKO-CZ

DAKO-CZ na svém stánku v rámci Rail Business Days představilo v podobě 3D modelů své produktové portfolio. Konkrétně šlo například o brzdové jednotky pro osobní vozy, nákladní vagóny, tramvaje a soupravy metra. Celá prezentace se již tradičně nesla v duchu motta společnosti We Brake Green, protože DAKO-CZ se soustředí na vývoj a výrobu brzdových systémů a komponent šetrných k životnímu prostředí. Na stánku firmy nechyběla ani prezentace opravných sad na rozváděče a prezentace servisního střediska v Mostě, nové dceřiné společnosti DAKO-CZ.

„O naši expozici byl na Rail Business Days již tradičně velký zájem. Využili jsme této příležitosti prezentovat naše produkty a řešení jak stávajícím zákazníkům, tak zástupcům odborné i laické veřejnosti. Velice bohatá byla možnost vést jednání se zástupci různých zahraničních společností a potenciálních zákazníků. Věřím, že na základě jednání se nám podaří do budoucna získat nové obchodní příležitosti,“ uvedl Miroslav Táborský, technický ředitel DAKO-CZ.

Na Rail Business Days se zástupci DAKO-CZ tradičně setkávají se strategickými obchodními partnery z České republiky a Slovenska. Letos se uskutečnila zajímavá jednání se zástupci českých i zahraničních dopravních podniků. Potvrdil se při nich, mimo jiné, rostoucí zájem o elektromechanický brzdový systém, jeho je DAKO-CZ průkopníkem. Ve své nejnovější generaci je implementován například v tramvajích společnosti Modertrans v Polsku. Tento typ brzdové jednotky, který nevyužívá olejové hospodářství a je tedy šetrný k životnímu prostředí, bude nově použit u tramvají určených pro německý Woltersdorf ležící na předměstí Berlína nebo pro lotyšské město Daugapils. Zájem o něj projevují i zákazníci z Česka.

Na Rail Business Days se uskutečnila také jednání se zástupci dalších zahraničních společností. Prostřednictvím Velvyslanectví Rakouské republiky se například na stánku DAKO-CZ uskutečnily schůzky se zástupci rakouských společností působících v oboru. Další obchodní jednání se uskutečnila se zákazníky z Alžírska, Slovinska, Polska a Litvy.

„Velmi zajímavé bylo setkání s delegací z Kanady, jež se uskutečnilo pod záštitou Marie Vopálenská z ACRI a které zorganizoval Jan Kubačka, velvyslanecký rada z Velvyslanectví České republiky v Kanadě. Podařilo se mu sestavit delegaci, která byla tvořena zástupci tří dopravních podniků z Calgary, Toronta (TTC) a Vancouveru (Thanslink) a jednoho konkrétního projektu MHD: nové trasy metra/tramvají Finch West v Torontu. Součástí delegace byl též pracovník IT/kybernetické bezpečnosti a zástupci kanadské železniční asociace TRACCS,“ doplnila Jana Kavalír, manažerka marketingu.

Mezinárodní železniční veletrh Rail Business Days přilákal 8 043 návštěvníků. Těm se představilo více než 110 vystavovatelů z celkem čtrnácti zemí, na kolejové ploše bylo prezentováno třináct exponátů a v rámci veletrhu proběhly také tři světové premiéry. Akce byla podpořena Moravskoslezským krajem, záštitu nad ním převzaly Ministerstvo dopravy ČR, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR  a další instituce. Další ročníku Rail Business Days se v Ostravě uskuteční od 11. do 13. června 2024.

O DAKO-CZ, a.s.

Společnost DAKO-CZ je předním výrobcem pneumatických, elektromechanických, elektromagnetických a hydraulických brzdových systémů pro kolejová vozidla s 207letou tradicí. Firma s ročními tržbami okolo 92 milionů Euro, na kterých se ze 74% podílí zahraniční zakázky, sídlí v Třemošnici ve východních Čechách. Vlastníkem společnosti je skupina Czechoslovak Group českého podnikatele Michala Strnada.

DAKO-CZ dodává brzdové systémy a komponenty pro nákladní vagóny a osobní vozy, příměstské jednotky, lokomotivy, soupravy metra i tramvaje. Kromě společností Stadler Rail Group, Tatravagónka Poprad, Siemens Mobility patří mezi významné odběratele produktů společnosti DAKO-CZ například též Škoda Group a.s. či České Dráhy. Kolejová vozidla s brzdovými systémy či komponenty DAKO jsou provozována nejen v Evropě, ale také například v Číně, Indii, Malajsii, Indonésii, Alžírsku a Saudské Arábii, kde spolupracuje se světovými výrobci kolejových vozidel a provozovateli kolejové dopravy. Společnost má vlastní vývoj, disponuje moderní zkušební laboratoří a konstrukčním pracovištěm. DAKO-CZ se kromě vývoje a výroby brzdových systémů a komponentů věnuje i jejich následnému servisu.

V roce 2020 otevřelo DAKO-CZ ve svých prostorách nové servisní středisko. Vzhledem k zakázkové naplněnosti rozšířila společnost v roce 2020 výrobní halu a kompletně inovovala logistiku, čímž došlo k významnému navýšení výrobní kapacity. V roce 2020 zahájilo DAKO-CZ dodávky pro nového zákazníka, španělskou společnost TALGO, konkrétně pro její soupravy určené pro Egypt. Další zakázky mířily například do Polska, Slovinska, Rakouska či Indie. V roce 2020 se DAKO-CZ umístilo na druhém místě soutěže Firma roku Pardubického kraje, v roce 2021 již společnost soutěž vyhrála. V roce 2022 společnost získala prestižní ocenění Czech Superbrands, stala se součástí UNIFE a překročila dvoumiliardový obrat. V roce 2023 firma ocenění Czech Superbrands obhájila.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Infocentrum JE Dukovany zve na speciální zábavně naučný dětský program „Po stopách elektřiny“

19:19 ČEZ: Infocentrum JE Dukovany zve na speciální zábavně naučný dětský program „Po stopách elektřiny“

Energetici na sobotu 4. května připravili pro malé návštěvníky speciální program zaměřený na výrobu …