DPP: Praha dočasně ukončí provoz vybraných autobusových linek ve 22:00

12.10.2020 22:11

Vzhledem k opětovnému vyhlášení nouzového stavu, uzavření restaurací a barů již ve 20:00, zrušení všech kulturních i sportovních akcí a z toho vyplývajícímu poklesu poptávky i vytíženosti večerních spojů po 20:00 v průměru o téměř 60 % Hlavní město Praha, organizátor pražské integrované dopravy společnost ROPID a Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) od této soboty 17. 10. 2020 dočasně ukončí provoz na 35 vybraných autobusových linkách již ve 22:00.

DPP: Praha dočasně ukončí provoz vybraných autobusových linek ve 22:00
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Vytíženost všech linek pražské MHD od září kontinuálně klesá s tím, jak se v ČR zhoršuje epidemiologická situace a postupně jsou zaváděna nová omezení, která mají zabránit šíření covid-19. V metru na základě sčítačů v jednotlivých vestibulech počet cestujících od prvního týdne v září po první týden v říjnu klesl o více než 15 %. Na začátku října pak metro využívalo o 43 % cestujících méně než ve stejném období minulého roku.

Obdobná situace je i u autobusů. Vytíženost autobusových spojů minulý týden spadla v průměru o téměř 10 % ve srovnání s předchozím týdnem. Nejmarkantnější je ale pokles poptávky i obsazenosti vidět na večerních spojích. Například na lince 121 DPP v první týden v září po 22:00 přepravil v průměru necelé 2 cestující na každém spoji, první týden v říjnu to bylo jenom 1,4 cestujícího, což znamená pokles obsazenosti o více než 25 %. Zatímco na začátku září na některých spojích v některých úsecích linky 121 cestovalo po 22. hodině 0 až maximálně 11 cestujících, na začátku října to bylo 0 až maximálně 4 cestující. O 25 % spadla vytíženost večerních spojů i na lince 121 z průměrných 8,3 cestujícího na začátku září na 6,2 na začátku října. Obdobně nebo ještě hůře jsou na tom další linky.

Proto se Praha, ROPID a DPP rozhodly od této soboty 17. 10. 2020 dočasně ukončit provoz na 35 vybraných autobusových linkách již ve 22:00, obdobně jak tomu bylo během mimořádných opatření letos na jaře. Jedná se o linky 101, 108, 110, 115, 117, 121, 124, 142, 143, 147 (kompenzováno intervalem 20 minut na lince 107), 153, 155, 158, 160, 164, 168, 169, 170, 175, 185, 196, 203, 204, 207, 208, 209, 224, 228, 230, 240, 245 a 247. Jsou to buď linky doplňkového charakteru, které nejsou určeny pro základní obsluhu území, nebo linky, místo nichž lze po 22:00 využít jiné spoje. Linky 150 a 152 budou po 22:00 mimo provoz pouze v úsecích Kačerov – Želivského, respektive Českomoravská – Kobylisy. Interval linek 165 a 202 přejde po 22:00 na 60 minut, na lince 176 na 40 minut.

Oproti jarním měsícům je nicméně počet autobusových linek s ukončeným provozem ve 22:00 nižší. Provoz všech ostatních autobusových linek, tramvají a metra zůstává nezměněn. Pokud dojde ke zpřísnění mimořádných opatření a přerušení výuky na všech stupních a typech škol, Praha, ROPID a DPP následně dočasně ukončí provoz i autobusových školních linek.

Výše popsaná opatření jsou dočasná a platná po dobu vyhlášeného nouzového stavu, resp. do doby, než budou restaurace, bary, kluby, divadla, kina a další místa pro volnočasovou zábavu opět plnohodnotně otevřena i po 20. hodině.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. (DPP), je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2020 DPP vlastnil 1 144 autobusů, 850 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. DPP v loňském roce přepravil 1,17 miliardy cestujících a ujel více než 182 mil. vozokilometrů. Podnik měl k 1. 1. 2020 celkem 11 006 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4303 řidičů MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

16:08 Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

Stále více spotřebitelů mění dodavatele energií. Řada z nich se přitom o proces přechodu mezi obchod…