DPP: Pražská strojírna se po restrukturalizaci dostala do zisku

13.07.2018 15:34

Pražská strojírna, dceřiná společnost Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP), se za loňský rok dostala do černých čísel. Díky restrukturalizaci výroby, přesoutěžení dodavatelů a výraznému zefektivnění nákladů se podařilo zvýšit produktivitu a dosáhnout ziskovosti firmy.

DPP: Pražská strojírna se po restrukturalizaci dostala do zisku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Novému managementu se také daří získávat nové lukrativní zakázky v zahraničí. Výsledkem hospodaření před zdaněním je zisk 9,4 milionů korun za rok 2017 oproti ztrátě 36,6 milionů korun za rok 2016.

„Zastavili jsme různé penězovody z dob, kdy v čele Pražské strojírny stál Vladimír Říha. Soustředili jsme se na perspektivní regiony a největší úspěch jsme zaznamenali v Rusku, kde jsme získali kontrakt na realizaci kompletního kolejiště vozovny v Petrohradu za 42 milionů korun. Dokončili jsme také křižovatky pro Freiburg za 23 miliónů korun. Současně se nám podařilo rozjednat celou řadu nových zakázek v zahraničí, pracujeme na zvyšování produktivity práce ve výrobě, zlepšujeme plánovací procesy, investujeme do oprav strojů, zkrátka, bojujeme na více frontách,“ říká Róbert Masarovič, generální ředitel Pražské strojírny.

Firmě se podařilo obnovit i kontrakt do Austrálie, kde v tomto roce již probíhá výroba a expedice hotových celků v plánované hodnotě 47 milionů korun. „Daří se nám pronikat na perspektivní trhy i letos. Za zmínku stojí např. kontrakt ve švýcarském Curychu či ve slovenské metropoli Bratislavě. Soutěžíme také o kompletní kolejiště pro vozovnu v Moskvě,“ dodává Masarovič s tím, že téměř polovinu zakázek Pražská strojírna připravuje pro DPP, zbytek tvoří dodávky pro další zákazníky z České republiky a export do zahraničí.

Pražská strojírna uspořila významné finanční prostředky i díky lepšímu finančnímu a ekonomickému řízení společnosti. „Stejně jako Dopravní podnik i Pražská strojírna dokázala díky tendrům vysoutěžit výhodnější ceny za dodávky materiálu, strojního vybavení, energie, ostrahy či telekomunikačních služeb. V roce 2017 dosáhla společnost Pražská strojírna a. s. tržeb 372 milionů korun (+ 30 mil. proti 2016), za současného snížení výkonové spotřeby o 7 miliónů korun vůči roku 2016. Celkový hospodářský výsledek roku 2017 byl negativně ovlivněn z podstatné části ztrátami z finančních operací uzavřených předchozím vedením a absencí elementárních nástrojů, jako je účet vedený v cizí měně a vytvoření opravné položky k hodnotě nově pořízeného brousícího stroje ve výši 10 miliónů korun. V oblasti úspor nový management významně snížil režijní náklady: 3 mil. Kč v cestovném, 6 mil. Kč v ostatních službách, 4 mil. Kč v provizích. Po letech nestandardních finančních praktik bývalého vedení je to vítaná a jednoznačná změna k lepšímu,“ říká Peter Hlaváč, ekonomický ředitel DPP a předseda dozorčí rady Pražské strojírny.

Díky spolupráci s Komerční bankou loni došlo k výhodnému přefinancování všech úvěrů Pražské strojírny. Jen na koupi brousícího stroje na broušení a reprofilaci kolejnic tak Pražská strojírna ušetří zhruba 20 milionů korun během deseti let. Brousící stroj, který loni Pražská strojírna koupila od firmy AUTECH ze Švýcarska, je již nasazen ve zkušebním provozu na tratích metra i tramvají.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

10:04 DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

Pro budovanou linku D a automatizaci stávající linky C Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje na…