Jednalo se o dvacítku maďarských vozů Ikarus 280.08 s evidenčními čísly 4000–4019. Po deseti letech, v roce 1987, jich měl Dopravní podnik Praha (DPP) v evidenčním stavu 307. I dnes jsou kloubové autobusy důležité, DPP jich využívá celkem 410, letos k nim nově přibude 53 nízkopodlažních kloubových autobusů SOR NB 18.
Autobusy Ikarus 280.08 se osvědčily zejména při budování rozsáhlých sídlišť na okrajích Prahy. Do sídlišť nebyla většinou zavedená kolejová doprava, takže bylo nutné zvýšit kapacitu přepravy, aby desítky tisíc Pražanů mohly jezdit za zaměstnáním a do škol. Situaci vyřešil nákup kloubových vozů. „Nový autobus byl schopen přepravit až o 50 % cestujících více než standardní - tehdy nejrozšířenější typ ŠM-11 byl určen pro 96 cestujících, zatímco v Ikarusu bylo místo pro 140 osob“, uvedl Pavel Fojtík, vedoucí archivu DPP. Poprvé byly autobusy nasazeny na linku 190, která tehdy propojovala Jižní Město se stanicí metra Budějovická. Brzy se tyto vozy objevily také na lince 177.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva