DPP dokončil rekonstrukci tramvajové tratě v Nádražní ulici, provoz zahájí od dnešního nočního výjezdu

30.10.2020 20:29 | Zprávy

Po 7,5 měsících, resp. 231 dnech stavebních prací dnes Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil rekonstrukci 1 443 metrů dlouhé tramvajové tratě v Nádražní ulici v Praze 5 a od dnešních 23:30 obnoví standardní provoz linek 4, 5, 12, 20 a 94 v celém úseku mezi Smíchovským nádražím a Sídlištěm Barrandov.

DPP dokončil rekonstrukci tramvajové tratě v Nádražní ulici, provoz zahájí od dnešního nočního výjezdu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Na jednu z největších letošních investičních akcí DPP od neděle 1. listopadu naváže modernizací vestibulu stanice metra Anděl – Na Knížecí. DPP letos v Praze 5 investuje do modernizace dopravní infrastruktury více než 550 milionů Kč.

Soubor investičních akcí a oprav v Nádražní ulici probíhal v úseku od výjezdu z podzemního parkoviště pod autobusovým terminálem Smíchovské nádraží (tzv. u Koberců) po napojení Nádražní ulice na ulici Na Zlíchově. Na zhruba 900metrovém úseku DPP přesunul dosavadní tramvajovou trať západním směrem k železniční trati Praha – Plzeň, čímž od sebe nově oddělil tramvajový provoz od silničního. V rámci stavebních prací DPP odstranil původní velkoplošné panely a nahradil je novou konstrukcí, kterou z větší části tvoří otevřený svršek s kolejnicí typu 49E1 a místech se zákrytem kolejnicí NT1.

V koordinaci s Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK) proběhla také rekonstrukce mostu přes železniční trať Praha – Plzeň, vozovek, chodníků, nástupišť autobusových zastávek Lihovar a tramvajové zastávky Lihovar, která má nově bezbariérový přístup. Důležitou součástí rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní byla příprava na stavbu nového Dvoreckého mostu. DPP zde vybudoval nemalou část kolejového trojúhelníku umožňující budoucí napojení nového mostu bez nutnosti rozsáhlých bouracích a stavebních prací dotýkajících se nově zrekonstruované tramvajové tratě. Během rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici DPP použil celkem 132 tun nových kolejnic, 2 160 metrů trolejového drátu, 259 dřevěných a 2 042 kusů betonových pražců, 1 293 metrů obrub a 2 571 m3 stěrku do kolejového lože.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Trafiky

V čem je rozdíl jestli tato vláda zřídí ministerstvo pro sport a tím, když vy jste zřizovali hned několik nových ministerstev? Nebo uznáte, že taky nešlo o nic jiného než o politickou trafiku?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: Na Mělníku vznikne přístaviště rekreačních plavidel

11:14 Ředitelství vodních cest: Na Mělníku vznikne přístaviště rekreačních plavidel

Město Mělník a Ředitelství vodních cest ČR plánují v rámci podpory rozvoje vodní turistiky výstavbu …