Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude od soboty 20. července (4:30) do soboty 27. července (0:30) provádět rozsáhlé práce v depu Zličín. V úseku Nové Butovice – Zličín na lince metra B tak pojede v přepravních špičkách pracovních dní pouze každý druhý spoj. Změna se dotkne i části autobusových linek v přilehlé oblasti. Důvodem rekonstrukce je úplná výměna čtyř výhybek a dvojité kolejové spojky mezi výhybkami.
„Jedná se zatím o nejrozsáhlejší stavební akci, při které měníme výhybky. Náročnou výměnou čtyř výhybek bude dotčeno depo Zličín, ale díky velkému nasazení našeho pracovního týmu počet vypravených spojů snížíme pouze o polovinu. Děláme vše proto, aby cestující rekonstrukci výhybek pocítili co nejméně,“ vysvětlil Milan Křístek, generální ředitel DPP.
Vlaky metra v úseku Nové Butovice – Zličín na lince B budou jezdit ve špičce všedního dne každých cca 7,5 minut. Počet spojů tak klesne ve špičce přibližně o polovinu. Autobusové linky 230, 249, 256, 301 a 352 budou během dopravního omezení vedeny až ke stanici Nové Butovice, namísto ke stanici Luka. Důvodem této změny je to, že do stanice Nové Butovice pojede metro v plnohodnotném režimu, což přispěje ke zvýšení dopravní obslužnosti u zmíněných následných autobusových spojů.
Po celou dobu rekonstrukce bude úplně vyloučeno kolejové spojení mezi depem Zličín a tratí B. Z tohoto důvodu nemůže být na trať vypraven běžný počet vlakových souprav. K dispozici budou pouze ty, které zůstanou přes noc deponované ve stanicích trati B; pro pracovní dny budou vypravovány další tři soupravy z depa Hostivař přejezdem přes části tratí A i C.
Výhybky budou demontovány a vyměněny současně s dvojitou kolejovou spojkou (tzv. křížením). Za pomoci traťové mechanizace budou odstraněny původní dřevěné pražce, které budou nahrazeny novými a vymění se i štěrkové lože. Celý prostor výhybek bude vyčištěn, opraví se i jeho odvodnění.
„Rekonstrukce výhybek na tratích metra probíhají v rámci několikaletého plánu, při kterém chceme vyměnit většinu dosluhujících výhybek, uložených v tunelech na štěrkovém loži. Od loňského roku jsme úspěšně vyměnili již 7 výhybek z celkového počtu 27 výhybek, určených k rekonstrukci,“ dodal Milan Křístek.
V depech je situace jiná, z celkového počtu výhybek jsou maximálně čtyři, jejichž rekonstrukce omezuje provoz přilehlé tratě. Depo Hostivař prošlo úplnou rekonstrukcí kolejiště v létě roku 2006 a v depu Kačerov se díky odlišnému kolejovému uspořádání podařilo provést rekonstrukci bez vlivu na provoz trati C.
Posílení autobusové přepravy, změny tras autobusových linek:
Linky 230, 249, 256, 301 a 352 budou po dobu platnosti tohoto dopravního opatření namísto ke stanici metra Luka vedeny ke stanici metra Nové Butovice.
Změny v autobusových zastávkách:
Pro uvedené linky se ruší obousměrně zastávky Amforová, Luka a Sídliště Stodůlky.
Zřizují se zastávky:
pro směr Nové Butovice:
• Píškova, Malá Ohrada, Ovčí hájek a Nové Butovice (výstupní) – v zastávkách linky 214 směr Nové Butovice.
pro směr Řeporyje:
• Nové Butovice – nástupní v zastávce linky 164 směr Zličín,
• Ovčí hájek, Malá Ohrada, Píškova – v zastávkách linky 214 směr Bílá Hora
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva