Soupravy řady 81-71, přezdívané díky charakteristickému designu čela pracovníky metra i Pražany „briketa“ nebo „černá huba“, byly vyvinuty speciálně pro sklonově náročnou trať A. Od roku 2009 se již v pravidelném provozu nevyskytují, Pražané je mohou vidět jen při zvláštních příležitostech.
Fanoušci metra i široká veřejnost se mohou letos v soupravách 81-71 těšit na hlášení staničního rozhlasu s uvedením aktuální cílové stanice a informací o datu zahájení na tomto úseku. Vozy metra budou řízeny strojvedoucími v dobových hnědých uniformách a souprava bude vybavena na čelech vlaku autentickými dobovými tabulemi s konečnou stanicí. Všem zájemcům pro cestu tímto zvláštním spojem postačí klasické jízdenky nebo časové kupony.
„Jízda historickou soupravou 81-71, která byla před dvěma lety kompletně zrekonstruována, je vhodnou příležitostí pro zpestření prázdninové neděle. Zveme všechny fanoušky MHD i širokou veřejnost, aby si jízdu těmito vozy metra opět vyzkoušeli,“ uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.
První jízda soupravy pro širokou veřejnost se uskuteční v 11.45 hodin ze stanice metra Dejvická (v době zahájení provozu se jmenovala Leninova) do stanice metra Náměstí Míru. Trasa i termín úvodní jízdy jsou identické jako při zahájení provozu v roce 1978.
Druhá jízda historické soupravy povede po trase Dejvická – Želivského, zprovozněné v prosinci 1980, třetí jízda bude v trase Dejvická – Strašnická (stanice otevřena v červenci 1987) a čtvrtá jízda projede trasu Dejvická – Skalka (stanice předána do užívání v červenci 1990). Pátá jízda se uskuteční v trase Dejvická – Depo Hostivař, od roku 2006 cílové stanice metra A. Ve všech případech jede historická souprava s cestujícími v obou směrech (přesné časy odjezdů z jednotlivých stanic – viz jízdní řád v příloze tiskové zprávy).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva