DPP připravuje stavbu nové vozovny Hloubětín, vyhlašuje veřejnou zakázku na zhotovitele

12.03.2021 13:50 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravuje stavbu nové vozovny Hloubětín, která bude zahrnovat zejména výstavbu nové deponovací a opravárenské haly pro tramvaje i přestavbu zbylých částí areálu. Praha tak po více než 70 letech dostane novou, moderní vozovnu.

DPP připravuje stavbu nové vozovny Hloubětín, vyhlašuje veřejnou zakázku na zhotovitele
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 1,6 miliardy Kč. Výstavba potrvá necelých 26 měsíců a DPP by chtěl začít s její realizací ještě letos v návaznosti na dokončení nového energocentra, jehož stavba v současnosti probíhá. Tendr by měl být uveřejněn ve Věstníku veřejných v průběhu dnešního dne.

Aktuální veřejná zakázka se týká stěžejní části budoucí vozovny, její realizací DPP naváže na energocentrum, které v současnosti buduje. V rámci hlavní části stavby nové vozovny Hloubětín DPP postaví novou halu, která bude mít dvě části – deponovací s kapacitou až 61 vozů typu 15T a opravárenskou se šesti stanovišti a kapacitou až 12 tramvají typu 14T/15T. DPP je vybaví novou technologií pro údržbu nízkopodlažních tramvají. DPP kromě toho v areálu postaví dvě nové budovy pro ostatní provozy, ale také dokončí bourání několik zbylých objektů, které jsou určeny k demolici. Přestavbou projdou také komunikace, odstavné a parkovací plochy či plochy zeleně. Celá stavba bude rozdělena na tři etapy, výstavba by měla trvat necelých 26 měsíců. Poté bude areál v Hloubětíně kompletně dokončen a připraven k plnému provozu.

DPP bude v nové vozovně využívat úspornější technologie s nižší spotřebou energie a šetrnější k životnímu prostředí. Hala bude stavebně rozdělena na část využívanou pouze pro odstav vozů a část pro provádění údržby, čímž se významně zmenší prostor s nutností trvalého vytápění a osvětlení. Střecha haly bude částečně osázena fotovoltaickými panely, které budou elektrickou energií zásobovat areál vozovny. Dešťovou vodu bude DPP sbírat a využívat na mytí tramvají, na vytápění areálu bude podnik používat úsporná tepelná čerpadla.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Monika Oborná byl položen dotaz

Kde přesně se mají v obcích rušit školy?

Od vás o tom slyším prvně. Prý něco takového navrhuje STAN. Podle čeho se bude rozhodovat, jaké školy a kde se budou rušit? Protože zatím, když tato vláda něco rušila, tak to bylo vždy dost nekoncepční a většinou to ani s nikým, včetně lidí, co v těch obcí žijí neprodiskutovala

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: