Dopravní situace je na Přerovsku dlouhodobě katastrofální a neudržitelná. Při průjezdu městem řidiči čekají v kolonách i dlouhé hodiny. Neúnosná hustota provozu výrazně zvyšuje nejen riziko nehodovosti, ale také množství vypuštěných zplodin do ovzduší.
V uplynulých dnech se dopravní situace v regionu ještě více zhoršila díky teplem popraskané dálnici D35 na Prostějovsku. V plné nahotě se tak obnažila chybějící dopravní alternativa. Silniční provoz na Přerovsku totiž mohl být dávno převeden na dálnici D1, což by byla pro Přerováky a obyvatele okolních obcí velká úleva. Dokončení D1 v úseku mezi Přerovem a Říkovicemi bohužel dlouhodobě blokují aktivisté-jednotlivci.
Výsledkem jejich snažení je mimo jiné žaloba na verdikt krajského úřadu v Olomouci ohledně opětovného potvrzení změny územního rozhodnutí na D1 u Přerova, která obsahuje například návrh na zpřísnění ochrany významných krajinných prvků. Tito aktivisté přitom paradoxně výslovně upozorňují na to, že rozptylová studie k dokončení D1 z roku 2016 je údajně zastaralá a měla by být vypracována nová.
„Pokud by byla dokončena D1 v úseku Přerov-Říkovice, došlo by k významnému snížení hustoty dopravy v Přerově a okolních obcích a rovněž by se zrychlila mobilita mezi Zlínskou a Ostravskou oblastí. Také by se snížilo riziko nehodovosti i množství vypuštěných zplodin,“ popisuje situaci předseda SRDIM Libor Lukáš. „Bohužel obstrukční jednání aktivistů v průběhu povolovacích procesů evidentně brzdí průběh realizace stavby, což ve svém důsledku komplikuje život desítkám tisíc spoluobčanů, kteří na Přerovsku žijí,“ doplňuje Libor Lukáš.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.