Dopravní podnik v létě opraví tramvajové tratě za stovky milionů korun

17.06.2014 15:44 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) tradičně chystá na období letních prázdnin, kdy jezdí městskou hromadnou dopravou nejméně cestujících, rekonstrukci vybraných tramvajových tratí, jejichž současný stav vyžaduje nutnou opravu. Na rekonstrukce tramvajových tratí DPP vynaloží stovky milionů korun.

Dopravní podnik v létě opraví tramvajové tratě za stovky  milionů korun
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Letní prázdniny již tradičně patří mezi nejvhodnější období, kdy DPP díky snížené poptávce cestujících může přistoupit k rekonstrukcím tramvajových tratí. Pro následující léto společnost připravuje opravy celkem 7,72 kilometrů tratí, včetně doprovodných úprav nástupních ostrůvků s bezbariérovými prvky, trolejového vedení a inženýrských sítí, a to celkem ve čtyřech úsecích (Bělohorská, Průběžná – Švehlova, Karlovo náměstí v úseku Myslíkova – Resslova – Moráň a Braník – Modřany). Celkové náklady na letní program obnovy dosáhnou podle plánovaného rozpočtu 420,88 milionů korun.

„Plánované rekonstrukce se uskuteční v úsecích, které patří ke klíčovým dopravním tepnám v metropoli, ale zároveň nebyly již delší čas modernizovány. Samostatnou kapitolou je úsek tramvajové trati z Braníku do Modřan, který byl zasažen povodněmi a je nutné jej opravit. Letní rekonstrukce přispějí k dalšímu snížení průměrného stáří tramvajových tratí v Praze,“ vysvětluje nutnost provedení letních oprav Jan Šurovský, technický ředitel DPP.

Přehled oprav a rekonstrukcí tramvajových tratí v létě 2014:

A) Rekonstrukce tramvajové trati Bělohorská

Rekonstrukce tramvajové trati v tomto úseku započala již 28. dubna 2014, kdy byla zahájena rekonstrukce kolejové části smyčky Vypich, kde je také v rámci příprav na plánované prodloužení metra linky A budována plocha pro odstavy autobusů. Od 28. června 2014 bude pokračovat rekonstrukce tramvajové trati v ulici Bělohorské od křižovatky s ul. Ankarskou po tramvajovou smyčku Královka. „V rámci opravy budou kompletně vyměněny dožívající velkoplošné panely za novou konstrukci se štěrkovým ložem. Povrch tramvajové trati bude ve velké míře zatravněn a budou zřízeny bezbariérové přístupy na zastávky v rekonstruovaném úseku,“ popisuje detaily Miroslav Penc, vedoucí jednotky Dopravní cesta Tramvaje.

Součástí stavby, která bude kompletně dokončena 30. srpna 2014, je také úprava trolejového vedení a nezbytné úpravy přilehlých komunikací a chodníků.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Naše země nevzkvétá

Myslíte, že viníkem toho, proč lidé odchází za lepším na západ je EU? Podle mě jsou na vině tyto vlády a hlavně ti, co tu vládli před rokem 89. A z čeho vychází teze, že bysme byli bez EU bohatší, a poslední, na co se chci na základě toho vašeho článku zeptat je ta kritika dovozu zboží. Nemáte opět...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká televize: Večerníček přináší pohádky už šedesát let

7:23 Česká televize: Večerníček přináší pohádky už šedesát let

Malý kluk v papírové čepici, který každý večer přináší nejen dětem televizní pohádky na dobrou noc, …