Dotazy klientů: Přispíváte na Venušiny kuličky a musí praktik napsat léky psovi?

30. 12. 2015 11:11

Od letošního února, kdy VZP zavedla pro své klienty nové call centrum, vyřídili jeho pracovníci již více než 650 tisíc telefonických a na 130 tisíc e-mailových dotazů. Souvisí to i s tím, že od května se o dvě hodiny prodloužila pracovní doba call centra.

Dotazy klientů: Přispíváte na Venušiny kuličky a musí praktik napsat léky psovi?
Foto: Hans Štembera
Popisek: Všeobecná zdravotní pojišťovna
reklama

Nejčastěji se v uplynulém roce na lince 952 222 222 lidé ptali na zdravotní péče, platnost a výměnu průkazů pojištěnce či třeba na finanční příspěvky, které VZP nabízí svým klientům na prevenci.

Nechyběly ale ani kuriózní otázky, z nichž šla občas operátorům hlava kolem. Na co se tedy klienti také ptali na call centru nejsilnější tuzemské zdravotní pojišťovny? Tak například:

-          Poskytuje VZP příspěvek na nákup Venušiných kuliček? (Nikoliv, na erotické pomůcky pojišťovna nepřispívá).

-          Proplatí VZP nákup značkové teplákové soupravy, kterou bude klientka používat při kojení? (Na pomůcky ke kojení sice VZP příspěvek nabízí, ale jsou jimi míněny např. odsávačky mateřského mléka, laktační pomůcky, prsní vložky aj.)

-          Co mám dělat, když lékař chce, abych mu přinesl průkaz pojištěnce, ale vy říkáte, že je nepřenosný? (Nepřenosný v tomto případě neznamená, že by klient musel mít průkaz uložený doma a nesměl ho nikam přenášet, ale že platí jen pro konkrétní osobu, na jejíž jméno byl vystaven.)

-          Mám nárok na preventivní prohlídky u zubaře, i když už nemám vlastní zuby? (Ač to možná mnohé překvapí, na preventivní zubní prohlídku by měl chodit i ten, kdo už nemá ani jeden vlastní zub. Lékař totiž prohlédne celou dutinu ústní, kde může objevit např. i přednádorové změny apod.)

-          Půjčuje VZP peníze na ošetření zubů a na jaký úrok? (Pokud nejsou konkrétní stomatologické výkony zařazeny do seznamu výkonů hrazených z veřejného zdravotního pojištění, nemůže je VZP hradit, ani na ně klientům půjčovat.)

-          Přispěje VZP na mobilní telefon s velkými tlačítky, protože na ten s malými už starší klientka špatně vidí? (Mobilní telefon nepatří mezi zdravotnické prostředky, a to ani ten s velkými tlačítky. Pojišťovna na něj proto přispívat nemůže.)

-          Lze donutit praktického lékaře, aby klientovi předepsal léky pro psa? (Nelze, zvířata nemohou být klienty VZP.)

I na neobvyklé dotazy se nicméně snaží pracovníci call centra odpovídat věcně a v klidu. Klienti VZP s nimi mohou své dotazy řešit každý pracovní den od 8 do 18 hodin.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: VZP
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Hasičský záchranný sbor: Pravidelná zkouška sirén se od června opět vrací

14:05 Hasičský záchranný sbor: Pravidelná zkouška sirén se od června opět vrací

Ve středu, 3. 6. 2020, ve 12:00 hodin proběhne, po dvouměsíční pauze, pravidelná zkouška sirén, kter…