EST +: Účast českých firem na zahraničních veletrzích může mít klíčový význam pro jejich konkurenceschopnost

15.05.2014 10:12 | Zprávy

Veletrhy v zahraničí mohou být cestou k úspěchu českých firem. Firma EST + z Ledče nad Sázavou, která se specializuje na aplikační techniku, si například díky nedávné účasti na veletrhu v Indii pomalu ale jistě otevírá bránu k asijským trhům. Produkty společnosti nacházejí uplatnění především v oblasti automobilového, nábytkářského, stavebního, sklářského a keramického průmyslu, ale i potravinářství či aplikace lepidel.

EST +: Účast českých firem na zahraničních veletrzích může mít klíčový význam pro jejich konkurenceschopnost
Foto: red
Popisek: Stánek EST+ paint expo 2014

Mnoho českých firem má velký potenciál uspět se svými výrobky či službami i v zahraničí. Získané kontakty se brzy mohou proměnit v kontrakty. Jak potvrzuje i generální ředitel EST + a.s. Ing. Jan Hevessy: „Zájem o nás ze strany obchodníků na veletrhu nátěrových hmot Paint India v Mumbaji byl nad naše očekávání. Účastnil jsem se přibližně 60 obchodních konzultací i návštěvy výrobního závodu firmy SaarGummi Goldseal India, která projevila vážný zájem o spolupráci. Tamní trh oceňuje seriózní chování firem ze západu i snadnou dostupnost náhradních dílů. “

Kromě kontaktů navíc prezentace firmy v zahraničí poskytne užitečný pohled zvenčí. „Ne vždy je účast spojena s velkým úspěchem, ale i tak je užitečná. Oproti Indii byl pro nás například veletrh Interlakokraska v Rusku spíše zklamáním. Od Moskvy jsme očekávali mnohem více, chtěli jsme navázat na tradici národního podniku Kovofiniš, z něhož firma EST + vznikla po revoluci. Země bývalého sovětského svazu byly totiž v minulosti jeho významným obchodním partnerem. Spoléhali jsme na tradici, měli jsme však provést i průzkum trhu, zjistili bychom nejspíš, že nyní ve firmách působí mladší generace, která již na toto neslyší. Vnímá pouze oblast Asie = levné, ale ne moc dobré a Německo = drahé, ale kvalitní. EST + se snažila nabídnout jakýsi střed. Přesto je Česká republika vnímána jako Západ, což je dobře,“ říká Jan Hevessy a dále vysvětluje: „Díky prezentaci firmy v zahraničí získáte odstup. Setkání s konkurencí vám nabídne možnost srovnání, pohled na vlastní výrobek i firmu zvenčí, což může být v mnohém inspirativní či překvapující. Získáte tak důležitý nadhled, zpětnou vazbu od nových cílových skupin a tipy pro různé inovace, tím zvýšíte svou konkurenceschopnost na trhu jak v zahraničí, tak v tuzemsku.“

Dotace na prezentaci

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Michal Zuna byl položen dotaz

Koho přesně tím myslíte?

Vy: Nenechme populisty a extremisty vzít si naši zemi a odvléct ji na stranu vrahů a okupantů. Myslíte, že když vyhraje ANO, což je dost pravděpodobné, že bude na straně Ruska? Jasně, kdyby vyhráli komunisti nebo SPD, tak by se to stát mohlo, ale to snad nehrozí. A k té propagandě - postřehl jste, ž...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český rozhlas: Vítězství v soutěži skladatelů

19:15 Český rozhlas: Vítězství v soutěži skladatelů

Český rozhlas zvítězil se skladbou Darjy Kukal Moiseevy na International Rostrum of Composers 2025.