EST +: Účast českých firem na zahraničních veletrzích může mít klíčový význam pro jejich konkurenceschopnost

15.05.2014 10:12 | Zprávy

Veletrhy v zahraničí mohou být cestou k úspěchu českých firem. Firma EST + z Ledče nad Sázavou, která se specializuje na aplikační techniku, si například díky nedávné účasti na veletrhu v Indii pomalu ale jistě otevírá bránu k asijským trhům. Produkty společnosti nacházejí uplatnění především v oblasti automobilového, nábytkářského, stavebního, sklářského a keramického průmyslu, ale i potravinářství či aplikace lepidel.

EST +: Účast českých firem na zahraničních veletrzích může mít klíčový význam pro jejich konkurenceschopnost
Foto: red
Popisek: Stánek EST+ paint expo 2014

Mnoho českých firem má velký potenciál uspět se svými výrobky či službami i v zahraničí. Získané kontakty se brzy mohou proměnit v kontrakty. Jak potvrzuje i generální ředitel EST + a.s. Ing. Jan Hevessy: „Zájem o nás ze strany obchodníků na veletrhu nátěrových hmot Paint India v Mumbaji byl nad naše očekávání. Účastnil jsem se přibližně 60 obchodních konzultací i návštěvy výrobního závodu firmy SaarGummi Goldseal India, která projevila vážný zájem o spolupráci. Tamní trh oceňuje seriózní chování firem ze západu i snadnou dostupnost náhradních dílů. “

Kromě kontaktů navíc prezentace firmy v zahraničí poskytne užitečný pohled zvenčí. „Ne vždy je účast spojena s velkým úspěchem, ale i tak je užitečná. Oproti Indii byl pro nás například veletrh Interlakokraska v Rusku spíše zklamáním. Od Moskvy jsme očekávali mnohem více, chtěli jsme navázat na tradici národního podniku Kovofiniš, z něhož firma EST + vznikla po revoluci. Země bývalého sovětského svazu byly totiž v minulosti jeho významným obchodním partnerem. Spoléhali jsme na tradici, měli jsme však provést i průzkum trhu, zjistili bychom nejspíš, že nyní ve firmách působí mladší generace, která již na toto neslyší. Vnímá pouze oblast Asie = levné, ale ne moc dobré a Německo = drahé, ale kvalitní. EST + se snažila nabídnout jakýsi střed. Přesto je Česká republika vnímána jako Západ, což je dobře,“ říká Jan Hevessy a dále vysvětluje: „Díky prezentaci firmy v zahraničí získáte odstup. Setkání s konkurencí vám nabídne možnost srovnání, pohled na vlastní výrobek i firmu zvenčí, což může být v mnohém inspirativní či překvapující. Získáte tak důležitý nadhled, zpětnou vazbu od nových cílových skupin a tipy pro různé inovace, tím zvýšíte svou konkurenceschopnost na trhu jak v zahraničí, tak v tuzemsku.“

Dotace na prezentaci

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Jiří Čunek byl položen dotaz

Sociální dávky - Ukrajinci

Jak dlouho by podle vás měli mít tedy Ukrajinci nárok na dávky? A nemyslíte, že problém s tím, že vyplňují jakousi díru na trhu je způsoben hlavně tím, že jsou mzdy za danou práci směšné? Bohužel tím, že za tu mzdu jde pracovat třeba Ukrajinec to tlačí mzdy ještě níž nebo minimálně tu pak není tlak ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Temelín chystá velkou proměnu infocentra

10:34 ČEZ: Temelín chystá velkou proměnu infocentra

Infocentrum Jaderné elektrárny Temelín čeká v první polovině příštího roku rozsáhlá modernizace. Po …