Hlavním důvodem pro rozvoj konceptu bylo zavedení standardu pro nízkoenergetickou bezdrátovou komunikaci Bluetooth® Low Energy (BLE), který je nyní dostupný v řadě chytrých telefonů. Díky tomu je lze takový telefon využít jako displej pro prakticky jakékoliv data vysílaná čidly a senzory v jejich dosahu.
Proč tedy nevyužít tohoto potenciálu při měření elektrických i teplotních veličin? A když už jsou data v telefonu, který je schopen datové komunikace, proč je rovnou neukládat na centrální místo? Právě tyto otázky zazněly při vzniku systému Fluke Connect postaveném na obdobném principu. Ten pro komunikaci využívá právě poslední verzi technologie BLE, průmyslové datové sítě, mobilní datové sítě a cloudové systémy.
Jedním z hlavních cílů systému Fluke Connect je záchrana ztracených dat. Velká většina měření ručními přístroji se provádí pouze v jednom okamžiku a data nejsou nikdy zaznamenána. Krátkodobý důvod měření (kontrola, oprava, prověření) je splněn, ale příležitost pro dlouhodobé shromažďování dat je tím ztracena. Většina zaměstnaných techniků údržby totiž nemá v popisu práce povinnost zaznamenávat provedená měření do databáze nebo stahovat historii měření před odchodem z kanceláře, případně nejsou vybaveni notebookem s datovým připojením. Většinou mají v terénu jen telefon a vysílačku.
Proč sdílet data z měřicích přístrojů?
Při pětiletém vývoji platformy pro sdílení měření byl prováděn průběžný průzkum s několika sty techniky pracujících v terénu. Během této doby žádný z nich nezpochybnil myšlenku, že by jejich práce mohla být mnohem efektivnější, kdyby mohli naměřené údaje sdílet jako tým. To byl pro vývoj velmi pozitivní a jednoznačný fakt. Navíc seznam nápadů od samotných techniků, co vše by mohli sdílet, byl téměř nekonečný. Například sdílení dat mezi jednotlivými směnami, sdílení dat mezi vedoucími a podřízenými, sdílení dat mezi pracovištěm v terénu a kanceláří, sdílení dat mezi přítomnými a nepřítomnými odpovědnými pracovníky nebo jen zjištění historie zařízení technikem, při inspekci nebo během řešení problémů, jako jsou přístup k předchozím měřením, porovnávání s referenčními údaji a ověření, zda má situace tendenci se zhoršovat. Pro společnosti znamená tento koncept například možnost lépe organizovat data a dynamicky přistupovat k údajům zákazníků. Zároveň se dotazovaní účastníci vyjádřili, že sdílení dat a přístup k nim nesmí narušovat běžné kontrolní procesy a musí být snadný.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva