Převážná většina českých turistů již ví, že nemůže ani v zemích EU spoléhat při zdravotních komplikacích jen na běžnou kartu zdravotní pojišťovny.
Mezinárodní smlouvy sice zajišťují, že máme jako občané Unie nárok na stejnou zdravotní péči jako obyvatelé té které členské země, neznamená to ještě, že ta péče bude zadarmo. „Ve většině států Evropy není veřejná zdravotní péče bezplatná. Standardně podléhá řadě regulačních poplatků, ceny ošetření v zahraničí rok od roku stoupají,“ vysvětluje Lukáš Volf, produktový manažer pojišťovny Generali.
„Vzhledem k trendu rostoucích cen za ošetření v zahraničí jsme se rozhodli pro letošní letní sezónu navýšit limity pojistného plnění u cestovního pojištění, například u pojištění léčebných výloh zvyšujeme limit pojistného plnění takřka dvojnásobně na 3 respektive 5 miliónů korun. V případě storna zájezdu, osobních věcí a zavazel na 50 tisíc korun,“ dodává Volf.
Nikoli nepodstatnou výhodou cestovního pojištění jsou asistenční služby. Bez nich si musí turista veškerou komunikaci se zdravotnickým zařízením vyřídit sám.
Stejně jako by si musel sám zařídit a uhradit případný převoz domů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Pojišťovna Generali